X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

17 wskazówek udanego biznesu trenera personalnego

29 lip 2020

W jaki sposób zarządzać biznesem będąc trenerem personalnym, żeby odnosić sukces? Jest 17 ważnych elementów, o których należy pamiętać współpracując z klientem. Właściwe podejście do tematu od samego początku, pomoże zmaksymalizować efekt, a także uniknąć błędów w przyszłości

1. Jaki rodzaj treningów personalnych zamierzasz prowadzić oraz jaka jest Twoja grupa docelowa?

Decyzje te zawierają kilka elementów, w tym:

- Gdzie zamierzasz prowadzić treningi personalne?
- Czy masz sprecyzowany target klientów, wokół których planujesz budować swój biznes, tj. seniorzy, młodzi sportowcy?
- Czy trening personalny traktujesz jako zawód w pełnym czy niepełnym wymiarze godzin?
- Jakie certyfikowane szkolenie na Trenera Personalnego zamierzasz ukończyć?
- Czy planujesz wykupić OC?

W obszarze treningów personalnych jest tyle możliwości, ile miejsc do prowadzenia klientów. Obejmują one domowe, plenerowe, prywatne pracownie, parki i ośrodki rekreacyjne, biura korporacyjne i kluby fitness. Weź pod uwagę położenie geograficzne swojego miasta lub miejscowości i wszelkie ograniczenia, które możesz napotkać. Jeśli mieszkasz w gęsto zaludnionym mieście, treningi w domu są bardziej opłacalne, ponieważ czas podróży i możliwości ustawień są znacznie łatwiejsze do opanowania.

Czasami treningi w kompleksie mieszkaniowym lub studium treningowym mogą zmaksymalizować Twój biznes, umożliwiając trenowanie kilku klientów w bliskiej odległości bez konieczności przemieszczania. Dla nowego trenera długi czas podróży między klientami może być kosztowny i nieefektywny.

Treningi w już istniejącej siłowni stanowią także dobre rozwiązanie . Masz pulę potencjalnych klientów, na których możesz bazować oraz ukierunkowaną grupę, na której możesz się skupić.

2. Obszary specjalizacji

Pewną drogą do sukcesu jako trenera personalnego, jest umiejętność zidentyfikowania grupy docelowej, dla której masz kwalifikacje do pracy.

Oto kilka przykładów grup specjalizacyjnych:

Klienci prenatalni i po ciąży
Młodzi sportowcy
Seniorzy
Których celem jest utrata masy ciała (utrata tłuszczu)
Budowa ciała
Kobiety
Osoby niepełnosprawne

Wybierając obszar specjalizacji, musisz mieć odpowiednie umiejętności i wiedzę w zakresie prawidłowego tworzenia, wdrażania i możliwych ograniczeń, a także być w stanie zaoferować usługi i wiedzę, których inni trenerzy nie posiadają. Specjalizacja zachęci Cię również do skoncentrowania wysiłków na śledzeniu na bieżąco wszelkich zmian w tematyce zdrowia, dobrego samopoczucia i programów ćwiczeń, które będą korzystne dla Twoich klientów.

3. Trening personalny jako działalność w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin

Zaletą bycia trenerem personalnym, jest możliwość ustalania własnych harmonogramów. Jak w przypadku każdego innego zawodu, jeśli całkowicie poświęcisz się tej pracy, będziesz mieć większe szanse na odniesienie sukcesu. Stały dochód z treningu personalnego wymaga jednak czasu. Początkowo rozsądnie jest mieć dodatkową pracę ze stałym dochodem (na przykład praca na siłowni lub w klubie fitness,  lub w niepełnym wymiarze godzin pracować jako trener personalny).

Da Ci to możliwość nawiązania relacji z potencjalnymi klientami, obserwacji innych trenerów i korzystania ze sprzętu do ćwiczeń. Jeśli możesz zatrudnić się jako osoba sprzedająca członkostwa w klubie fitness lub innych powiązanych usług, to też świetna możliwość - będziesz mógł  dzięki swojej pracy podnieść umiejętności sprzedaży treningów personalnych. Skorzystaj z okazji, aby poznać zainteresowania klubowiczów. Jeśli chcesz, aby trening personalny odbywał się w pełnym wymiarze godzin, określ wysokość dochodu, jaki musisz generować miesięcznie, żeby pokryć wydatki na życie.

Oto kilka ważnych rzeczy, które musisz uwzględnić w swoich dochodach

- rotacja klientów

Większość klientów wybiera się na wakacje w takim czy innym czasie. Dowiedz się, jak często będą niedostępni na treningu. Realistycznie planuj harmonogramy  pracy z klientami. Pozwól sobie na 10% obrotu w swojej bazie. Klienci się przemieszczają, zmieniają pracę, styl życia. Podczas planowania musisz uwzględnić wszystkie te sytuacje.

4. Unikaj syndromu wypalenia trenera personalnego i weź sobie czasami wolne

Skuteczny trener personalny musi potrafić zorganizować sobie czas na własne treningi i zainteresowania, a także okazjonalnie tydzień wolny od pracy. Musisz być w stanie dać 100% swoim klientom! Potrzebujesz też czasu dla siebie, aby odmłodzić swój umysł i ciało. Często oznacza to całkowite oddalenie się od ludzi i środowiska, w którym pracujesz. urlop raz w roku to podstawa.

5. Nieobecności klienta

Twoi klienci powinni być zaangażowani w swój program treningowy od samego początku. Choroba podopiecznego i inne priorytety z pewnością będą powodować nieobecności co jakiś czas. Spodziewaj się średnio co najmniej 2-godzinnych odwołań sesji w tygodniowym harmonogramie obejmującym 25 zaplanowanych godzin treningu.

6. Certyfikacja i edukacja

Zawód trenera nie wymaga studiowania fizjologii bądź specjalnych certyfikatów. Dbaj jednak o swój rozwój i ciągle podnoszenie kompetencji. Będziesz bardziej wiarygodny dla swojego podopiecznego.

7. Ubezpieczenie OC

Prowadzenie przez trenera personalnego własnej działalności gospodarczej lub praca na etacie w klubie fitness często wiąże się z ryzykiem nieumyślnego wyrządzenia szkody osobie trzeciej. Aby zminimalizować ryzyko odpowiedzialności za powstałe szkody trener personalny może zabezpieczyć się w tym zakresie wykupując polisę ubezpieczeniową. Szczegóły na ten temat znajdziecie w artykule (kliknij)

8. Osobisty trener - materiały biznesowe i planowanie

Wielu potencjalnych klientów zobaczy Twoje materiały biznesowe, zanim ich spotkasz. Dbaj żeby były na wysokim poziomie. Materiały mogą mieć formę strony internetowej, broszury, listu, reklamy lub wizytówki. Jeśli Twoje materiały biznesowe nie skłaniają potencjalnego klienta do kontaktu lub odpowiedzi na reklamę, to oczywiście nie są skuteczne.

Wizytówki

Postaraj się, żeby były proste. Nie wymieniaj wszystkich rzeczy, w których się specjalizujesz, na przykład: odchudzanie, odżywianie, trening siłowy itp. Zmylisz klienta i osłabisz swoją skuteczność. Dołącz swoje imię i nazwisko oraz skrót wykształcenia i certyfikatów. Bądź uczciwy i bezpośredni. Powiedz im dokładnie, kim jesteś, osobistym trenerem fitness; Specjalista ds. Siły i kondycji; Konsultant ds. Żywienia i odnowy biologicznej; Specjalista ds. Fitness dla dzieci i tak dalej.
Grafika powinna być ostra i wyraźna.
Pamiętaj, że jeśli chcesz przyciągnąć zarówno klientów płci męskiej, jak i żeńskiej, unikaj zbyt kobiecych kolorów lub ikon, które są zbyt męskie.

Broszury i materiały marketingowe

Jeśli chodzi o to, co powinieneś zawrzeć w swojej broszurze, oto kilka podstaw:
Jeśli jest za dużo do przeczytania, nie zostanie to odczytane. Spójrz na siebie i swoje usługi / umiejętności i pozwól, aby Twoje teksty odzwierciedlały te cechy w realistyczny sposób. Jeśli informacje, które przekazujesz, naprawdę odzwierciedlają to, co możesz zrobić z klientami, przemówią do tych, którzy przeczytają artykuł.
Powiedz potencjalnym klientom trochę więcej o swoim pochodzeniu, filozofii i usługach, które oferujesz. Bądź zwięzły, jasny i uczciwy. Zbyt często nowi trenerzy starają się wcisnąć jak najwięcej informacji w materiał marketingowy, aby objąć trafić do całej bazy i przyciągnąć jak największą różnorodność klientów.
Krótka biografia o sobie i filozofii.
Krótki opis oferowanych usług.
Wyjaśnienie Twojej lokalizacji.
Jak się z tobą skontaktować.
Jakie konsultacje oferujecie, jeśli w ogóle,?

Używaj materiałów najwyższej jakości, na jakie pozwoli Twój budżet. Pamiętaj, że starasz się przyciągnąć więcej niż tylko kilka osób, a proste, profesjonalne podejście zapewni, że Twoja ulotka przyciągnie uwagę.

Dostępność telefonu

Odpowiadaj na zapytania nowych klientów. Skonfiguruj pocztę głosową tak, aby miała charakter biznesowy. Jeśli to możliwe, postaraj się mieć oddzielny telefon do rozmów biznesowych. Stworzy to znacznie bardziej biznesowy sposób postrzegania Twojej firmy. W wiadomości wychodzącej podaj swoje imię i nazwisko lub nazwę zawodową; doradzaj dzwoniącym pozostawienie konkretnych informacji i poinformuj, że niezwłocznie oddzwonisz.
Pamiętaj, jeśli ktoś szuka Twojej usługi i nie odpowiadasz szybko, może znaleźć ją gdzieś indziej. Jeśli musisz skorzystać z telefonu komórkowego, wyłącz go podczas sesji z klientami.

9. Lista „Co robi i powinien i robić”, odnoszący sukcesy trener personalny

Podziękuj potencjalnym klientom za skontaktowanie się z Tobą. Potwierdź swoje kwalifikacje i doświadczenie. Zaoferuj swoim klientom / potencjalnym klientom treningi personalne, na wysokim poziomie. Innymi słowy, wyjaśnij szczegóły swojej wstępnej konsultacji, jeśli taką masz, i wyjaśnij, jak potoczą się sesje treningowe. Stwórz ścieżkę klienta.
Poproś ich, aby zadzwonili, jeśli mają dalsze pytania. Zakończ rozmowę, mówiąc im, że nie możesz się doczekać, kiedy zaczniecie wspólnie trenować.
Zaznacz ich w kalendarzu i zadzwoń do nich w ciągu tygodnia, aby umówić się na spotkanie.
Pozyskiwanie klientów to podstawa Twojej działalności.
Cała praca, którą wykonałeś do tego momentu, prowadzi do tego.
Rozpoczęcie współpracy z klientem to dopiero początek relacji.
Podczas prowadzenia im, musisz nadal obsługiwać swoich klientów na wiele sposobów, aby kontynuować ich działalność.

10. Znajdź kreatywny sposób promocji Twoich usług

11. Wstępna konsultacja

Twoje pierwsze spotkanie z potencjalnym klientem jest kluczowe. To na nim powinieneś wywrzeć jak najlepsze wrażenie. Nadaje również ton relacjom klient / trener. Spotkanie to określi również zakres zaangażowania klienta w treningi z Tobą, w tym częstotliwość i czas trwania. Jest to również okazja do ustalenia granic dotyczących odwołań treningów i rozliczeń za nie.

12. Strój

Miej świadomość, że musisz trafić do szerokiej grupy klientów. Nadmiar biżuterii i zbyt modny strój fitness zostaw w domu. Jeśli jesteś mężczyzną, upewnij się, że jesteś ogolony i masz czyste, uczesane włosy. Pamiętaj o tym, żeby wyglądać schludnie, a jeśli trenowałeś wcześniej, koniecznie musisz wziąć prysznic przed konsultacją z klientem. Twoje ubranie, w tym buty, powinny być czyste.

13. Słuchaj klienta

Posłuchaj, co mówią ci klienci. Wszyscy, których spotkasz, będą mieli różne cele i potrzeby. Pozwól o nich opowiedzieć. Szukaj hot spotu. Nawiązuj stały kontakt wzrokowy, słuchając konkretnego klienta. Potwierdź każdą informację dostarczoną przez rozmówce. Zapytaj ich, czego oczekują od programu i opisz, w jaki sposób planujesz pomóc im osiągnąć ich cele. Sprecyzuj, jak będziesz z nimi pracować. Poinformuj, jakiego rodzaju testów i informacji zwrotnych dostarczysz oraz w jaki sposób będziesz ich wspierać, jak postępować. Klient, jeśli nie trenował z trenerem jest zagubiony, nie wie czego się spodziewać. Przeprowadź go przez ten proces.

14. Planowanie

Ważne jest, aby zaangażować swoich klientów w spójny harmonogram, zarówno z korzyścią dla ich postępów, jak i dla zwiększenia wydajności tygodnia treningowego. Pracuj ciężko, aby zmusić klienta do zaangażowania się w proponowany program treningowy już podczas pierwszego spotkania z nim.

15. Zasady odwołania treningu

Określ zasady odwołania treningu przez klienta i sztywno trzymaj się ich. Wielu trenerów przestrzega zasady, która mówi, że jeśli klient zrezygnuje w ciągu 24 godzin od zaplanowanej wizyty, zostanie obciążony częściową lub pełną kwotą opłaty za trening. Choroby i sytuacje nagłe w rodzinie muszą być brane pod uwagę jako dopuszczalne wymówki. Twój czas jest cenny, szanuj go, żeby przyszli klienci nie weszli Ci na głowę. Dokładnie wyjaśnij zasady, przed rozpoczęciem pracy z klientem. Poproś go o podpisanie formularza, w którym potwierdzą, że zapoznali się z zasadami.

16. Rozliczanie

Najkorzystniej gdyby Twoi klienci płacili z góry. Większość trenerów korzysta teraz z tej polityki, co ogromnie pomoże w przepływie gotówki i "polityce odwołań".

Jeśli klienci wymagają faktury, możesz skorzystać z wydrukowanego pokwitowania lub pokwitowania e-mailem. Nawet jeśli nie czujesz się komfortowo z systemem przedpłaty, wprowadź zasadę płatności za trening z góry

17. Pięć kroków sprzedażowych:

1. Pytania na start

Zadajesz klientowi kilka pytań, a następnie go słuchasz, bez wchodzenia w słowo. Pozwól klientowi powiedzieć, co chciałby osiągnąć. Zachowaj spokój, bądź spostrzegawczy i rób notatki. Nie przerywaj.

Kilka sugestii dotyczących pytań:

Co chcesz osiągnąć dzięki pracy z trenerem personalnym?
Jakie są Twoje cele treningowe?
Jak zamierzasz osiągnął swoje cele?
Czy mógłbyś to sprecyzować?
Zwykle nie będziesz mieć problemu z odkryciem potrzeb klienta, ale czasami musisz poprosić klienta o więcej informacji. Poproś go / ją o bardziej szczegółowe informacje. Ten krok nazywany jest również ustaleniem potrzeb klienta.

2. Podsumuj wszystko

Przedstaw ponownie potrzeby klienta, w taki sposób w jaki je zrozumiałeś.

3. Pomóż klientowi wyznaczyć realne cele

Na tym etapie konfrontujesz oczekiwania klienta z rzeczywistością. Nie wszystko można zrobić w miesiąc. klient powinien być tego świadomy. Rozpisz mu w jaki czasie osiągnie cele, przy jakiej intensywności treningów.

4. Zaprezentuj klientowi próbkę swoich usług

To w jaki sposób to zrobisz, zależy od Ciebie. Jeśli możesz, pokaż klientowi przykład programu żywieniowego, który stosowałeś z klientem, któremu udało się schudnąć. Jeśli podopieczny odczuwa ból krzyża lub napięte ścięgna podkolanowe, zademonstruj praktyczne ćwiczenia, tak żeby osoba mogła zobaczyć wartość Twojej pracy.

5. Zamknięcie sprzedaży

Ustaliłeś i ponownie przedstawiłeś potrzeby klienta. Pomogłeś dostosować cele, żeby były bardziej realistyczne, nieustannie potwierdzając znaczenie pracy z trenerem. Teraz musisz po prostu zapytać o kwestie finansowe. Przedstaw jaki jest koszt pracy z Tobą.

Polecamy także:
Aplikacje przydatne przy prowadzeniu treningów personalnych

Zegarek sportowy - narzędzie pracy trenera

 

x
Zapisz się do newslettera