To o 13% więcej w stosunku do 2019r. Aplikacje zdrowotne i fitness obejmują 24 000 pozycji na iOS i 47 000 w Google Play.
Zwykle największa liczba pobrań takich aplikacji ma miejsce w styczniu. Tym razem jednak, w związku z lockdownami wprowadzanymi od marca w wielu krajach na świecie, to w kwietniu nastąpiła największa liczba pobrań. Było ich 276 milionów, czyli aż 80% więcej r/r. W tygodniu zaczynającym się 22 marca liczba ta wyniosła 59 mln. To o 40% więcej niż średnia tygodniowa w styczniu i lutym 2020r.
Wydatki związane z zakupem aplikacji osiągnęły globalny rekord wynoszący 185 mln $, co oznacza wzrost o 45% r/r. Boom na tego typu aplikacje utrzymywał się przez cały rok, przy czym konsumenci w sklepach z aplikacjami wydali o 30% więcej, pobrania aplikacji wzrosły o 30%, a czas spędzony na aplikacjach wzrósł o 25% w porównaniu z rokiem 2019.
Analiza pokazała, że największe skoki w wydatkach konsumenckich nastąpiły w Niemczech, Francji i Anglii. Pod względem tematyki dominowały aplikacje treningowe.
- Aarogya Setu (aplikacja rządu Indii wspomagająca walkę z Covid-19)
- trening w domu – bez sprzętu
- Mi Fit
- Schudnij (dla kobiet)
- Flo Period (związana z kontrolą cyklu menstruacyjnego)
Natomiast najlepszym globalnym produktem pod względem wydatków konsumenckich w minionym roku była aplikacja do medytacji i snu – Calm.
Pełen raport o rynku urządzeń mobilnych 2021 możecie uzyskać TUTAJ.
Polecamy także:
Natalia Gacka-Dressler potwierdza, że pandemia nie służy zdrowiu obywateli