X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Biznes trenera personalnego – jak zacząć? Cz. 1

07 paź 2020
Źródło: artykuł ekspercki

Masz na koncie świetne kursy, dużą wiedzę, dobry kontakt z podopiecznymi, a jednak klientów nie ma wystarczająco dużo. Co szwankuje? Przeczytaj artykuł jednego z partnerów wrześniowej konferencji PEI i dowiedz się od czego zacząć efektywną działalność na własny rachunek.

Wybierz mądrze

*

Wybierając klub fitness, w którym będziesz prowadzić treningi, musisz myśleć jak przedsiębiorca, który chce wynająć biuro. Zanim przystąpisz do researchu, przygotuj sobie listę cech, które musi spełniać dany obiekt. Warto, aby znalazły się na niej takie elementy, jak:

  • Lokalizacja – nie od dziś wiadomo, że największą motywacją do przyjścia na siłownię jest jej odległość od domu lub miejsca pracy. Również Twoi klienci będą się tym kierować. Najlepiej zacząć zatem od wyboru klubu, który jest położony w dobrze skomunikowanej lokalizacji. Zwróć uwagę na to czy klub zapewnia zniżki na parkowanie – to również bardzo ważny aspekt.
  • Wielkość i wyposażenie klubu – małe kluby w dobrych lokalizacjach często bywają przepełnione, co może uniemożliwiać sprawne przeprowadzenie treningu personalnego. Twoi klienci często będą stawiać swoje pierwsze kroki właśnie z Tobą. Siłownia na początku będzie dla nich nowym miejscem, w którym nie do końca będą czuć się swobodnie. Konieczność ćwiczenia „na zmianę” z innym klubowiczem, czy przeciskania się w małej, zatłoczonej szatni nie zachęci ich do skorzystania z Twoich usług. Dlatego właśnie lepszym rozwiązaniem są duże kluby z ergonomicznie rozplanowaną przestrzenią. W tego typu obiektach przestrzeń zaaranżowana jest w taki sposób, aby każdy mógł znaleźć ustronne miejsce do ćwiczeń. Sprawdź również ilość dostępnego sprzętu oraz zasięgnij języka czy klub na bieżąco dba o jego konserwację.

"W każdym z 22 klubów CityFit znajduje się po około 300 urządzeń do treningu. Sprzęt jest serwisowany na bieżąco, a dodatkowo dbamy o doposażanie stref treningowych oraz ich rozbudowę w oparciu o sugestie trenerów i klubowiczów. Tylko w ciągu ostatnich miesięcy o 300 mkw. zwiększyliśmy powierzchnię klubu na warszawskim Targówku tworząc tam strefę cross functional oraz sztuk walki. Powiększyliśmy też strefy cross functional, wolnych ciężarów i funkcjonalną w CityFit Warszawa Rondo ONZ. W klubie we Wroclavii pojawił się dodatkowy podest do martwego ciągu, w Lublin Gajek strefa boksu i MMA, a w Bydgoszczy sala fitness. Takie prace realizowane są przez cały czas, a przy ich planowaniu zawsze bierzemy pod uwagę sugestie klientów." – mówi Karolina Bałaban, Communication Manager CityFit.

*

  • Zaplecze – klub fitness to miejsce, w którym będziesz spędzał większą część dnia. Sprawdź, czy Twój klub zadba odpowiednio o komfort Twojej pracy, ale i odpoczynku. W klubach CityFit znajdują się pokoje socjalne dla trenerów, pokoje do konsultacji z podopiecznymi (z możliwością przeprowadzenia analizy składu ciała), a także ogólnodostępne strefy relaksu, w których można skorzystać z mikrofalówki czy ładowarek do telefonów.
  • Baza potencjalnych podopiecznych – zanim wybierzesz swój klub, sprawdź koniecznie, jakie jest zainteresowanie danym klubem. Małe, butikowe siłownie zapewniają super atmosferę, ale często nie idzie za tym wystarczająca baza klientów. W tym zestawieniu zdecydowanie wygrywają duże sieci. Warto sprawdzić również, czy klub honoruje karty sportowe, takie jak Multisport czy OK System. Znacznie zmniejsza to barierę wejścia dla Twojego potencjalnego podopiecznego.
  • Cena – prowadzenie treningów personalnych, to biznes, jak każdy inny i musi przynosić zyski. Nie przepłacaj, ale nie wybieraj ślepo najniższej ceny. Sprawdź, czy klub za tę cenę zapewnia Ci dostęp 24/7, elastyczne warunki współpracy, wsparcie marketingowe i dobrą lokalizację.
  • Opinia – bezprecedensowa sytuacja, w której wszystkie kluby fitness musiały się zamknąć, w jakimś stopniu pokazała, jak siłownie wspierają swoich trenerów. Zniżki na karnet, odroczenie płatności aż do odrobienia strat, czy darmowe karnety dla podopiecznych – warto zasięgnąć języka i dowiedzieć się, jaką pomoc dana sieć zaoferowała trenerom.

**

Wywiad

*

Zanim podejmiesz się współpracy z nowym podopiecznym, dowiedz się o nim więcej. Świetnie sprawdza się tutaj ankieta z podstawowymi pytaniami o stan zdrowia, cel, tryb życia czy dotychczasową dietę. Nic nie zastąpi rozmowy face to face, jednak w tym przypadku ankieta – mimo, że nieanonimowa – daje większy komfort klientowi. Pamiętaj jednak, aby nie przekombinować. Zapytaj tylko o te aspekty, które rzucą jakieś światło na ocenę możliwości podopiecznego. Wybierz takie wskaźniki, które jesteś w stanie zinterpretować.

Nie musisz znać się na wszystkim, ale jeśli o coś pytasz, to musi mieć to jakiś sens. Zamiast pytania o poziom progesteronu u mężczyzny, lepiej skupić się na trybie życia, diecie czy wymiarach. Nie będziesz miał raczej okazji obejrzeć dokładnie swojego podopiecznego w klubie fitness. Warto więc, aby do ankiety dołączył on również fotografie sylwetki. Pozwoli Ci to lepiej zaplanować trening, a dodatkowo, będzie ciekawym materiałem do porównania za jakiś czas. A gdy już poznasz trochę klienta, to warto umówić się na…

*

Kolejne kroki, od których należy zacząć własną działalność jako trener personalny, przeczytasz w drugiej części artykułu. Już w niedzielę na portalu Zawód Trener!

Autor: Robert Popielas/CityFit

*

Polecamy także:

Jak odnieść sukces w biznesie trenera? Rozmowa z Marcinem Zaworonkiem

Przepis na sukces w biznesie trenera według Marcina Zaworonka

x
Zapisz się do newslettera