X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Butikowe studia fitness a pandemia – raport branżowy

22 wrz 2020
Źródło: https://www.healthclubmanagement.co.uk/

Frekwencja i liczba rezerwacji zajęć online w butikowych studiach fitness w niektórych regionach świata osiągnęła ok. 91% poziomu sprzed wystąpienia epidemii. Jak pandemia COVID-19 zmieniła modele biznesowe butikowych klubów? Sprawdź wyniki nowego raportu branżowego.

Dane pochodzą z badań przeprowadzonych przez dostawcę oprogramowania do zarządzania klubami fitness. Firma Glofox zebrała i przeanalizowała frekwencję na siłowni i liczbę rezerwacji zajęć – w tym online – na całym świecie. Badanie miało na celu uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jak zmieniła się branża fitness w czasie pandemii.

*

Zróżnicowanie regionalne

*

Raport jest oparty na analizie aktywności klientów z 2000 firm z branży fitness. Badano podmioty zlokalizowane w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii, Singapurze, Hongkongu i Malezji. Około 70% obiektów objętych badaniem to studia butikowe, 20% to siłownie, a 10% to studia jogi i pilatesu.

Co ciekawe, niektóre kluby butikowe w Wielkiej Brytanii i Australii mają obecnie więcej pracy niż przed epidemią. Zajęcia online stanowią od 5 do 10 procent działalności klubów w krajach, które są obecnie w pełni wyłączone z lockdownu.

Istnieje jednak obawa o rynek amerykański, gdzie niepewność i powracające obostrzenia mają duży wpływ na biznes w branży fitness. Glofox twierdzi, że rynek amerykański utrzymuje się na poziomie zaledwie ok. 50 procent sprzed COVID-19. Co więcej, zajęcia online mają niższą popularność niż we wszystkich innych badanych krajach.

*

Internet na ratunek

*

Innym kluczowym odkryciem jest to, że wzrost liczby zajęć fitness prowadzonych online miał wpływ na trwałe zmiany w zachowaniu klientów. W Irlandii, gdzie siłownie zostały ponownie otwarte, Internet pomaga zwiększyć poziom aktywności klubowiczów powyżej poziomu sprzed pandemii. Raport sugeruje, że obecna sytuacja zmusi operatorów siłowni do przyjęcia modelu hybrydowego podczas poszukiwania źródeł przychodów.

Jak powiedział Kevin Mannion, autor raportu: „Myśleliśmy, że pandemia COVID-19 była katastrofalnym wydarzeniem dla naszej branży, ale – choć stanowiła wyzwanie – przekształciła się w wydarzenie transformujące. W skali globalnej frekwencja i liczba rezerwacji zajęć w naszej próbie osiągnęły najniższy poziom pod koniec kwietnia 2020 r., ze spadkiem o 95% w porównaniu z początkiem marca. Niecały tydzień po lockdownie w większości krajów zauważyliśmy, że siłownie zaczęły organizować zajęcia online za pośrednictwem takich platform jak Zoom, Facebook, Youtube czy Instagram."

"Niektórzy więksi operatorzy byli w stanie oferować bezpłatne zajęcia za pośrednictwem swoich kanałów mediów społecznościowych, jednocześnie rozwijając płatną usługę online, która mogłaby dotrzeć do ludzi na całym świecie. Mniejsze sale gimnastyczne i studia musiały przenieść całą swoją działalność do sieci, pobierać opłaty za tę usługę i zapewniać tę samą wartość, co wcześniej, jeśli miały mieć jakąkolwiek szansę na przeżycie”. – kontynuuje.

*

Hybrydowy model biznesu

*

Raport potwierdza, że pandemia będzie miała trwały wpływ na podmioty z branży fitness. Zwłaszcza w sposobie, w jaki zabezpieczają swoje biznesy na przyszłość poprzez dywersyfikację i przechodzenie na modele hybrydowe. „Jeszcze przed pandemią przejście do fitnessu cyfrowego już się rozpoczęło” – mówi Mannion. „Wiele firm nie było w stanie w pełni wykorzystać możliwości cyfrowych i online. Istniała obawa, że ​​ten wyłaniający się trend w końcu całkowicie zastąpi zapotrzebowanie na stacjonarne siłownie."

COVID-19 bez wątpienia przyspieszył trend ćwiczeń w domu, a firmy zostały zmuszone do zareagowania. Wszyscy użytkownicy docenili wygodę treningów online wykonywanych we własnym salonie. Firmy z branży fitness zdają sobie sprawę, że w przyszłości muszą być elastyczne. W swojej ofercie powinny mieć zarówno treningi personalne, jak i wirtualne. Dzięki temu będą w stanie poradzić sobie podczas kolejnych niespodziewanych zmiany koniunktury. Dodatkowo, da to możliwość zaspokajania wciąż zmieniających się potrzeb konsumentów.

„Siłownie i studia zostały zmuszone do przeniesienia się do sieci, aby przetrwać. Najlepszą praktyką dla klubów fitness i studiów treningu jest wyciągnięcie wniosków z tej zmiany. Połączenie zajęć online z ofertą dostępną na miejscu pozwoli zapewniać obecnym i przyszłym członkom wciągające i spójne doświadczenie, które będzie dostarczać wyniki finansowe." – podsumowuje Mannion.

Pełen raport w wersji anglojęzycznej znajdziesz tutaj.

Polecamy także:

Siłownia vs. COVID-19 – czy wizyty w klubie fitness są bezpieczne?

Siłownia vs. COVID-19 – czy wizyty w klubie fitness są bezpieczne?

x
Zapisz się do newslettera