X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Co nowego na rynku elektronicznych akcesoriów treningowych?

18 sie 2020
Źródło: https://www.fittechglobal.com/fit-tech-news/Apple-Watch-iPhone-iPad-Apple-TV-Apple-/346093

Dotychczas na rynku elektronicznych akcesoriów treningowych dominowały wyspecjalizowane marki z branży fitness oraz oferty i usługi promowane przez celebrytów. Jednak duże marki technologiczne również ostrzą sobie zęby na udziały z tego lukratywnego rynku.

Fitness według Apple

Coraz więcej mówi się o tym, że firma Apple przygotowuje się do wprowadzenia niezwykłej oferty wirtualnego wsparcia aktywności fizycznej. Nowa usługa ma być oparta na systemie subskrypcji. Cytując źródło z otoczenia projektu, serwis informacyjny Bloomberg pisze, iż gigant branży technologicznej szuka okazji na to, aby dołożyć swoją cegiełkę do obserwowanej obecnie rewolucji związanej z wirtualnym sektorem branży fitness. Jak można się domyślić, marka planuje dostarczanie usługi przez specjalną aplikację stworzoną dla użytkowników iPhonów, iPad i Apple TV.

Ten innowacyjny produkt będzie częścią szerokiego wachlarza produktów dostępnych w różnych pakietach. Dzięki temu koszt płacony miesięcznie przez użytkownika będzie niższy. Pakiety, dostępne w ramach nowej usługi "Apple One" zostaną przedstawione szerszej publiczności nie wcześniej niż w październiku tego roku. Data będzie pokrywała się z premierą nowego modelu iPhone.

Magiczny zegarek

To nie koniec zmian. W najnowszej aktualizacji systemu iOS 14 (planowanej na koniec tego roku) marka zmienia nazwę aplikacji używanej przez wielu trenerów i instruktorów znanej dotychczas jako "The Apple Activity" na "Apple Fitness". Aplikacja za pośrednictwem zegarka sportowego Apple Watch śledzi aktywność fizyczną podejmowaną każdego dnia przez użytkownika. Zachęca również właściciela sprzętu do realizowania swoich celów fitness.

Pogłoski o planowej innowacji pojawiły się zaledwie kilka miesięcy po tym, jak Apple postawił swoje pierwsze kroki w branży fitness. Mowa tu o programie "Apple Watch Connected", który ma na celu nagradzanie członków siłowni za noszenie urządzenia podczas treningów. Zegarek wyświetla m.in. liczbę kroków, częstotliwość przyjmowania pozycji stojącej oraz liczbę minut poświęconych na ćwiczenia. Usługa opiera się na koncepcji "Earn with Watch", zaprojektowanej na nagradzanie użytkowników za prowadzenie aktywnego trybu życia.

Perspektywy

Przypomnijmy, że także firma Google z rozmachem wchodzi na rynek elektronicznych akcesoriów fitness. Już w listopadzie 2019 r. firma ujawniła plany nabycia marki Fitbit za ponad 2 miliardy USD. Umowa ta jest obecnie wstrzymywana przez organy regulacyjne. Google wspólnie z grupą ekspertów z firmy Fitbit od dłuższego czasu pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami.

Wygląda na to, że już wkrótce możemy się spodziewać zupełnie nowej jakości w technologii akcesoriów treningowych asystujących nam podczas treningów. Nie możemy się doczekać!

Autor: Marta Soroka

*

Polecamy także:

Aplikacje przydatne przy prowadzeniu treningów personalnych

Aplikacje przydatne przy prowadzeniu treningów personalnych

x
Zapisz się do newslettera