X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Co powinieneś wiedzieć przed podjęciem pracy jako trener personalny? Cz.2

16 lip 2020

W pierwszej części artykułu pisałem o sprawach, które chciałbym żebyś sobie przemyślał.
Druga część to analiza matematyczna tego co możesz osiągnąć w tym zawodzie. Rozumiem, że w dużej mierze podchodzimy do tego zawodu jak do „pasji i misji” ale z czegoś dobry trener powinien się utrzymywać. Poniżej wypisałem 4 kolejne rady, które mam nadzieje, pomogą Ci w zaplanowaniu swojej kariery.

Wszystko od razu
Wiem, że zawód trenera personalnego może wiązać się z relatywnie dobrymi zarobkami. Całkiem realne jest prowadzenia 120 treningów miesięcznie w cenie 100 zł. Co w prostym przeliczeniu daje przychód na poziomie 12000 zł miesięcznie. Wielu początkujących trenerów spogląda na swoich starszych kolegów i oczekuję podobnych rezultatów. Nie widzą on jednak ogromu pracy, który taki Trener musiał włożyć w to aby dzisiaj mieć tylu
klientów. Badania Tomasza Mączki w 2017 roku jasno stwierdzają, że średnio trener personalny zarabia około 2500 zł netto. To gdzie pozostałe 9500zł? Pozostawiam interpretacje w rękach czytelnika.

Rada 5: na efekty przyjdzie czas, daj go sobie.
Praca na własną rękę czy praca w klubie?Zaczynają swoją pracę jako trener będziesz musiał podjąć bardzo ważną decyzję. Czy od samego początku pracować na swój rachunek i ponosić wszystkie koszty z tym związane
czy jednak pracować dla kogoś w klubie. Jedna i druga opcja ma zarówno wady jak i zalety. Poniżej znajdziesz tabelę, w której umieściłem najważniejsze różnice w obu formach.

 

To kilka podstawowych różnic. Jeśli się zapoznałeś z nimi wiesz, do której formy prowadzenia działalności trenerskiej jest Ci bliżej. Obie formy mają swoje korzyści jak i obostrzenia. Dopiero po dogłębnym ich przeanalizowaniu będziesz w stanie podjąć decyzję, w którą stronę chcesz iść.

Rada 6: Nie musisz od razy zostawać przedsiębiorca na pełny etat. Nie ma nic złego w
pracy dla klubu.

Dokonaj stosownych obliczeń
Jeśli będziesz trenerem musisz też stać się przedsiębiorca. Niezależnie od formy zatrudnienia. Pierwszym krokiem jest oszacowanie tego ile chcesz zarabiać. Może to wiązać się zarówno z odpowiednią budową cennika, oferty, określenia wymaganego czasu pracy, ilością klientów i wieloma innymi aspektami. Wyznaczając wskaźniki będziesz
dopiero w stanie podjąć się realizacji celów. Nie wystarczy powiedzieć, że chciałbyś zarabiać X złotych, musisz wyznaczyć konkretne działania, które sprawią, że tak się właśnie stanie. Powinieneś też poznać procesy, którymi rządzi się branża fitness. Gdy już poznasz reguły musisz nauczyć się je wdrażać.

Rada 7: Jeśli nie mierzysz swoich działań nigdy nie dojdziesz do swojego celu.

Przygotuj się na to, że nie sprzedaż
Z trenerami personalnymi jest trochę jak z życiem na Instagramie, pokazujemy tylko to co pozytywne i same szczęśliwe momenty. Bardzo często pomijamy trud, poświęcony czas i porażki, które osiągamy na różnym etapie swojej pracy. Powinieneś być przygotowany na to, że nie każdy klient dokona zakupu twojej usługi. Z moich doświadczeń wynika, że na początku drogi gdy sprzedajesz treningi całkiem dobrym wynikiem jest skuteczność na
poziomie 20-30%. Oznacza to, że co czwarta osoba, nie kupi od Ciebie treningu. Jeśli zaplanowałeś, że będziesz miał 10 klientów to powinieneś przeprowadzić około 40 treningu wprowadzających. Zastanów się też ile czasu musisz poświęcić aby te 40 osób do siebie zaprosić A pamiętaj, że jest to założenie wariantu optymistycznego.

Wniosek 8: to nie taki prosty kawałek chleba.

Podsumowując
Zasady, które przygotowałem miały za zadanie unaocznić Ci kilka ważnych spraw. Nie miałem na celu odwieźć Cię od rozpoczynania swojej kariery w branży trenerskiej. Po prostu chce, żebyś zrobił to dobrze. Żebyś wyruszył w tę drogę dobrze przygotowany. Tak byś osiągnął sukces cokolwiek to dla Ciebie znaczy.

 

Artykuł eksperta - Marcin Zaworonek

Na co dzień wspieram trenerów personalnych w ich biznesie. Tworze plany sprzedażowe i opracowuje narzędzia, dzięki którym mogą prowadzić dobry biznes na rynku usług fitness. Specjalizuje się w sprzedaży oraz zarządzania poprzez liczby. Chciałbym żeby każdy trener podejmował decyzje w oparciu o cele jakie mu przyświecają.

Swoją ofertę kieruje do trenerów personalnych, dietetyków, fizjoterapeutów i studiów treningowych. W życiu kieruje się dewizą „Nie patrz ile już zrobiłeś, zobacz ile Ci jeszcze zostało”.

 

x
Zapisz się do newslettera