X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Dlaczego trener personalny powinien mieć stronę internetową?

16 paź 2020
Źródło: https://blog.nasm.org/

Zbyt wielu specjalistów z branży fitness i właścicieli firm podczas tworzenia strony internetowej wpada w pułapkę dezorientacji w wirtualnej rzeczywistości. Marnują oni dużo czasu na niepotrzebne rzeczy. Co gorsza, często nie wykonując wielu koniecznych czynności. Czy certyfikowani trenerzy personalni powinni uruchomić swoją stronę internetową? Jakie treści powinieneś umieścić na swojej witrynie? Do czego jej używać? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.

Sean Greeley, założyciel i dyrektor generalny NPE, ma niesłabnącą pasję do wspierania właścicieli firm fitness w rozwijaniu ich działalności i kreowaniu życia, jakiego pragną. Od 2006 roku NPE pomogło osiągnąć wyższy poziom biznesu ponad 45 000 profesjonalistów fitness i właścicieli firm w ponad 96 krajach. Przyczytaj dlaczego według Seana Greeley każdy trener personalny powinien mieć stronę internetową.

*

Czy jako trener personalny powinieneś uruchomić swoją stronę internetową?

*

Prawie we wszystkich przypadkach odpowiedź brzmi: tak. Zdecydowanie powinieneś być obecny w Internecie. Jeśli nie możesz żyć swoim wymarzonym stylem życia korzystając z systemu poleceń, strona internetowa będzie niezbędna. W dzisiejszych czasach to standard – ludzie tego oczekują. Jeśli nie mogą Cię znaleźć w sieci, zastanawiają się dlaczego (przez kilka sekund, a następnie poszukują innego trenera).

Profesjonalna prezentacja Twoich usług z całą pewnością przyciągnie klientów i zachęci ich do skontaktowania się z Tobą.

*

Co należy umieścić na swojej stronie internetowej?

*

Na początek musisz stworzyć w sieci swoje miejsce, w którym potencjalni klienci mogą:

  • uzyskać informacje kontaktowe,
  • dowiedzieć się więcej o świadczonych przez Ciebie usługach,
  • przeczytać recenzje, historię Twoich osiągnięć i uzyskać pewność, że spełnisz ich oczekiwania,
  • uzyskać informację jak zrobić kolejny krok, by dowiedzieć się więcej na temat współpracy z Tobą.

Choć brzmi to prosto, w rzeczywistości bywa mocno skomplikowane.

Kiedy zaczniesz rozmyślać o tym, co umieścić na swojej witrynie, zastanawiasz się również nad ogólną strategią przekazu. Musisz mieć plan dla swojej witryny, choćby najprostszy, a następnie po prostu go zrealizować.

Nie wystarczy podnieść przypadkowe ciężary, by zacząć trening siłowy – aby uzyskać wyniki, potrzebujesz efektywnego planu treningowego. To samo dotyczy strony internetowej, więc zacznij od zaplanowania trafnej i skutecznej komunikacji.

*

Od czego zacząć tworzenie strony internetowej?

*

Zalecamy, aby na początku plan na stronę internetową był bardzo prosty. Utwórz go jednak w taki sposób, aby można go było rozszerzać i dostosowywać w zależności od zmieniających się potrzeb. Zacznij od absolutnych podstaw – zaplanuj swój główny przekaz. Bez względu na to, jak mała masz witrynę internetową, musisz mieć spójny przekaz, który będzie odpowiadał Twoim potencjalnym klientom.

Oto, gdzie większość ludzi popełnia błąd. Wchodzisz na stronę rejestratora nazw domen i zaczynasz wprowadzać potencjalne nazwy. Próbujesz nazwy, którą uwielbiasz, ale jest niedostępna. Próbujesz innej, równie dobrej, ale ta też jest niedostępna. To samo dotyczy trzeciej. Denerwujesz się i poddajesz. Zaczynasz więc tworzyć coraz bardziej skomplikowane formuły i zanim się zorientujesz, nazwa Twojej domeny to jennysfitnessindenver.example.com.

To nie jest dobra droga, ponieważ taka nazwa domeny będzie z góry i na zawsze określać Twoją markę i przekaz. Najpierw musisz dokonać wyborów dotyczących przekazu, a dopiero później poszukać nazw domen.

*

*

Jak zaplanować odpowiednią komunikację dla swojej witryny?

*

Przy planowaniu pierwszej strony internetowej bez wątpienia pomocne będą odpowiedzi na poniższe pytania:

  • KOMU planujesz pomagać? Treści skierowane do wszystkich nie przyciągają nikogo. Musisz mieć pojęcie o tym, co nazywamy „awatarem idealnego klienta” (więcej na ten temat przeczytasz w artykule Budowanie grupy docelowej metodą Buyer Persona). Nie komplikuj. Weź pod uwagę podstawowe dane demograficzne, psychograficzne i geograficzne. Kim są Twoi potencjalni klienci, jacy są i gdzie są?
  • Jaki problem pomożesz im rozwiązać? „Pomagam schudnąć kobietom po pięćdziesiątce w Volusia County”.
  • Jakie korzyści odniesie idealny klient, jeśli problem zostanie rozwiązany? To będzie Twój nagłówek: "Wyglądaj świetnie", "Czuj się świetnie" „Miej więcej energii”.
  • Jak zapewnisz powyższe korzyści klientom? Może to być tak proste, jak „Zajęcia grupowe Pilates i trening personalny ze wsparciem żywieniowym”.
  • Jaką jakość usług możesz zagwarantować? Umieść swoje certyfikaty, informację o latach doświadczenia, zdjęcia z przemian sylwetek Twoich klientów, kilka recenzji i gotowe.
  • Jakie działania mają podjąć klienci? Umieść odpowiedni komunikat: zadzwoń… zapisz się na trening w harmonogramie… wyślij e-mail… Miej JEDNĄ drogę, na którą będziesz kierować odbiorców.
*
Co dalej?

*

Gdy już odpowiesz na powyższe pytania, masz swój podstawowy szablon. Umieść swoje treści w odpowiedniej kolejności:
Jesteś kobietą po pięćdziesiątce w Volusia County? Wyglądaj świetnie. Czuj się świetnie. Miej więcej energii. W jaki sposób? Dzięki naszym zajęciom grupowym Pilates, treningom personalnym i wsparciu żywieniowemu. Pomoże Ci certyfikowany trener NASM… itd. Zadzwoń do nas pod numer…

Po ustaleniu grupy docelowej i celu, jaki pomoże realizować Twoja witryna, możesz zacząć szukać adresu URL (adresu strony internetowej, znanego również jako nazwa domeny).

Podsumowując, tak – powinieneś mieć stronę internetową. Nie wrzucaj jednak do sieci czegoś, co odstraszy więcej klientów, niż przyciągnie. Twój plan musi zaczynać się od ustalenia przekazu i celu. Na początku musisz wybrać własną markę, a nie rejestratora nazwy domeny. Utwórz swoją podstawową komunikację, a następnie wybierz nazwę domeny i usługę hostingową. Następnie dodaj swoje treści i zacznij przyciągać potencjalnych klientów do swojej witryny!

*

Polecamy także:

Aplikacje przydatne przy prowadzeniu treningów personalnych

Aplikacje przydatne przy prowadzeniu treningów personalnych

x
Zapisz się do newslettera