Klub został zaprojektowany z uwzględnieniem spostrzeżeń uzyskanych dzięki partnerstwu Gold's Gym z weteranem fitness Lou Ferrigno, który przeprowadził ankietę wśród opinii publicznej pod kątem tego, czego chcą w „idealnej siłowni”.
Posiada ogromną podłogę siłowni z obszarami CV i oporu, strefami treningu grupowego i funkcjonalną salą fitness.
Wśród wyjątkowych cech klubu jest jego neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla i klimatu, w tym zrównoważone materiały budowlane, prawdziwe rośliny i drzewa w całym wnętrzu siłowni oraz strefa „Green Power” z rowerami, które generują czystą energię.
Przyjazne dla środowiska rozwiązania sprawiają, że berlińska siedziba jest pierwszą na świecie komercyjną siłownią z certyfikatem LEED Platinum.
Inne funkcje obejmują Performance Center zarezerwowane wyłącznie dla najlepszych sportowców, klubów sportowych, partnerów i „przyjaciół marki” oraz Gold's Gym Academy – instytut szkoleniowo-edukacyjny dla trenerów fitness i trenerów głównych marki.
Firma RSG nabyła kultową sieć franczyzową w lipcu 2020 r. za 100 mln USD po tym, jak została wybrana jako zwycięski oferent w zatwierdzonym przez sąd procesie aukcyjnym.
Założona w 1965 roku amerykańska siłownia została mocno dotknięta pandemią COVID-19 i w dniu 4 maja 2020 r. złożyła wniosek o ochronę na podstawie rozdziału 11, aby ułatwić restrukturyzację finansową firmy.
Rainer Schaller, założyciel i dyrektor generalny RSG Group, powiedział: „Kiedy dziewięć miesięcy temu nabyliśmy Gold's Gym w ramach procesu Rozdziału 11, byliśmy zmotywowani do inwestowania w sposób, który uhonorował kultowe dziedzictwo marki, jednocześnie przywracając pionierskiemu liderowi należne mu miejsce – po raz kolejny wyprzedzając swoje czasy z najlepszymi udogodnieniami fitness na świecie.”
„Nasz berliński okręt flagowy reprezentuje współczesną redefinicję marki i koncepcji produktu w najwyższym stopniu perfekcji i wyznacza scenę dla zupełnie nowej „złotej ery „Za Gold's Gym”.
Dyrektor generalny Gold's, Sebastian Schoepe, dodał: „Podczas gdy wiele marek fitness spędziło ostatni rok, odchodząc od tradycyjnych siłowni w wyniku pandemii, RSG Group poświęciła czas i zasoby na zaprojektowanie idealnej siłowni dla świata po COVID .
„To dobrze, że kultowa marka będzie tą, która ożywi tę wizję i spodziewamy się, że więcej wielkich rzeczy pojawi się w następnym rozdziale globalnej spuścizny fitness Gold's Gym”.
Po berlińskim klubie nastąpi otwarcie klubów Gold's Gym w Herne – w Zagłębiu Ruhry w Niemczech Zachodnich – oraz w Monachium, ponieważ RSG zaczyna budować portfolio w całym kraju.
Oprócz Gold's Gym, RSG Group jest właścicielem i operatorem kilku innych sieci fitness – McFIT, John Reed i High5 – oraz marek lifestylowych i cyfrowych. Obecnie działa w ponad 900 lokalizacjach na sześciu kontynentach.