X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

"Innowacje i cyfryzacja" – EuropeActive o przyszłości branży fitness

07 wrz 2020
Źródło: https://www.healthclubmanagement.co.uk/

Kilka dni temu organizacja EuropeActive opublikowała swój najnowszy raport analizujący jak rozwiązania cyfrowe zmieniają europejski sektor aktywności fizycznej. Publikacja zatytułowana "Innowacje i cyfryzacja w Europie" przedstawia zarys obecnej strategii UE w zakresie digitalizacji oraz jej wpływu na branżę fitness.

  • Organizacja EuropeActive reprezentuje europejski sektor fitness w takich instytucjach jak UE, OECD czy WHO 
  • Kilka dni temu organizacja opublikowała raport nt. strategii UE w zakresie digitalizacji oraz jej wpływu na branżę fitness
  • Wśród kluczowych trendów w przyszłości branży fitness wymieniono wzrost znaczenia umiejętności cyfrowych wśród pracowników branży, wykorzystanie sztucznej inteligencji w zakresie obsługi klienta i zarządzanie przy pomocy aplikacji

Założona w 1996 roku EuropeActive to organizacja non-profit, której celem jest zwracanie się do kluczowych instytucji Unii Europejskiej w kwestiach promowania aktywności fizycznej na Starym Kontynencie. Stowarzyszenie reprezentuje europejski sektor fitness również w takich instytucjach jak OECD czy WHO. W swoim najnowszym dokumencie EuropeActive przygląda się przyszłym trendom i powiązaniom między innowacjami w sektorze fitness a polityką Unii Europejskiej.

Umiejętności treningowe czy cyfrowe?

Wśród przyszłych trendów zidentyfikowanych w raporcie znajdziemy wzrost znaczenia umiejętności cyfrowych u kadry z branży fitness. „Ponieważ w przyszłości coraz więcej obiektów fitness będzie polegać na platformach cyfrowych, kluczowe znaczenie będą miały inwestycje w podnoszenie umiejętności cyfrowych wśród pracowników branży fitness” – czytamy w raporcie.

Sztuczna inteligencja

Drugą kluczową tendencją jest coraz częstsze wykorzystywanie sztucznej inteligencji (AI) w codziennych działaniach klubów. Trwają również dyskusje na temat sposobu zarządzania wykorzystaniem sztucznej inteligencji w przyszłości. Jak dowiadujemy się z publikacji: „Sztuczna inteligencja została wprowadzona w branży fitness z związku z prostymi zadaniami związanymi z interakcjami z klientem – na przykład z usługami odpowiadania, rejestracją na zajęcia, chatbotami do obsługi klienta czy obliczeniami statystycznymi”.

Według analiz organizacji coraz więcej podmiotów z branży fitness będzie wykorzystywać aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji. Dzięki temu będą mogli wzbogacać swoje działania biznesowe o przetwarzanie danych klienta. Umożliwi to łatwiejsze docieranie do określonych grup odbiorców, a także tworzenie spersonalizowanych ofert. W raporcie pojawia się wzmianka, iż wszystkie tego typu działania będą ściśle monitorowane. Ma to bezpośredni związek z planowanym rozporządzeniem UE dotyczącym sztucznej inteligencji.

Zarządzanie przez aplikację

Trzecim kluczowym trendem cyfrowym zidentyfikowanym w raporcie jest wykorzystanie danych użytkowników i zarządzanie przy pomocy aplikacji. Według publikacji liczne aplikacje służące do zarządzania zarówno personelem, jak i klientami zyskują coraz większą popularność w branży fitness. Bez wątpienia stanowią one znaczne ułatwienie w organizacji pracy klubu. Jednocześnie zapewniają większe bezpieczeństwo poprzez ograniczenie bezpośrednich interakcji na linii pracownik klubu-klient.

„Obecnie podmioty z branży fitness coraz częściej poszukują rozwiązań takich jak podejście 'wielokanałowe' lub 'jedna aplikacja' (wszystkie dane w jednym miejscu). Ma to związek z przyszłymi zmianami polityki UE w zakresie ochrony danych klientów i prywatności elektronicznej”.

Cały raport "Innowacje i cyfryzacja w Europie" w wersji anglojęzycznej przeczytasz tutaj.

Polecamy także:

Siłownia vs. COVID-19 – czy wizyty w klubie fitness są bezpieczne?

Siłownia vs. COVID-19 – czy wizyty w klubie fitness są bezpieczne?

x
Zapisz się do newslettera