X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Narzędzia networkingowe pomocne w rozwoju biznesu trenera

23 Cze 2020

Biznes trenerski rządzi się takimi samymi prawami, jak każdy inny. Oczywiście zachowując swoją specyfikę jeśli chodzi o klientów, czy prawa rynku. Jeżeli mówimy o biznesie to musimy wspomnieć o tak ważnej kwestii, jaką jest budowanie sieci kontaktów. Dzięki której nasza działalność ma możliwość rozrastać się w dużo szybszym tempie. Jest to swego rodzaju dźwignia, która oszczędza nam wiele czasu.

Warto określić czym dokładnie jest networking. Mianowicie jest to nasza sieć kontaktów, utrzymywania z nimi relacji i wzajemnych poleceń, aby zdobywać jeszcze więcej klientów. Tworzyć wartość, nowe biznesy oraz inicjatywy.

Trener personalny w dzisiejszych czasach ma wiele dostępnych narzędzi i możliwości rozwoju. Ważne jest natomiast to, jak je wykorzysta i czy będą one spójne z wartościami marki osobistej jakie komunikuje.

Teraz trenerzy wykorzystują już sprawnie media społecznościowe, zaawansowane systemy reklam, czy współprace.

To pozwala przyciągnąć klientów i starać się zdobyć ich zaufanie.

Narzędziem, które jest najskuteczniejsze jest siła rekomendacji. Czyli polecenia przez osobę, która zna nasze wartości, przetestowała usługi, lub produkty i jest z nich zadowolona.

Dzięki networkingowi jesteśmy w stanie docierać do szerszego grona ludzi, którzy już przeszli przez proces budowania zaufania. Ponieważ samo polecenie przez znajomego stanowi dowód społecznej słuszności.

Najpierw naucz się o sobie opowiadać!

Nawet jeśli wiesz co dokładnie musisz zrobić i kogo poznać (lub wydaje Ci się, że wiesz), to przemyśl dokładnie to czym zainteresujesz swojego rozmówcę.

W biznesie często wykorzystujemy mowę windową. To znaczy opowiedzenie o tym co robimy w maksymalnie kilku zdaniach, tak by zmieścić się w około 30 sekundach.

Wykorzystaj to narzędzie i jeżeli przyjdzie Ci mieć okazję poznać kogoś wartościowego. Jeśli nie będziesz miał zbyt wiele czasu powiedz po prostu: „Pomagam w budowaniu sylwetki i poprawie zdrowia, poprzez treningi personalne”, to brzmi dużo lepiej i daje jasny wyraz tego co robimy, niż po prostu „Jestem trenerem personalnym” .

Oprócz tego, zwróć uwagę na Twoją historię. Zadaj sobie pytanie dlaczego jesteś trenerem personalnym i jaką wartość już zdążyłeś wnieść w czyjeś życie, a także co planujesz w przyszłości.

Gdy już nauczysz się prezentować siebie, z uśmiechem i otwartymi ramionami, to na każdym kolejnym spotkaniu wywołasz jeszcze lepsze pierwsze wrażenie, a to przepustka do nawiązania kilku pierwszych relacji.

Przygotuj coś specjalnego dla Twojego rozmówcy.

Bycie trenerem to wymagający zawód, w którym pracujemy z ludźmi i nie możemy pozwolić sobie na zaniedbanie naszych klientów.

Nie inaczej ma się to do nawiązywania relacji biznesowych, które mogą skutkować awansem, nowym projektem, czy nawet stworzenia nowej spółki, która wstrząśnie rynkiem fitness.

Jeśli już wiesz, że, aby zrealizować pewien projekt potrzebujesz poznać osoby decyzyjne, to przygotuj dla nich specjalną wartość, która stanie się unikatowa i będzie przewagą konkurencyjną dla innych. Pamiętaj że oni też starają się pozyskiwać wartościowe kontakty.

Musisz wiedzieć, że to w Twoim interesie jest nawiązać kontakt, więc dowiedz się o tej osobie do której się zwracasz jak najwięcej możesz, a także o firmie w której pracuje, lub której jest właścicielem, to pozwoli świetnie przygotować się do rozmowy.

Wiele osób myśli, że na wszystkim trzeba zarobić, a to duży błąd, ponieważ czasami musimy zrobić wiele bezpłatnie, aby kiedyś móc poprosić o zwrot tego, a to opłaci się podwójnie.

Jeżeli więc masz okazję wziąć udział w jakimś projekcie, przy którym musisz się napracować, nie wziąć za to pieniędzy, ale w zamian za to zyskać dużo innych korzyści zarówno wizerunkowych, jak i w postaci zdobycia kontaktów, to naprawdę warto to robić.

Większość powie, że to nieopłacalne, bo pracujesz za darmo. Nie traktuj tego tak, to inwestycja w przyszłość, która zwróci się podwójnie szybciej, niż myślisz.

Gdzie szukać wartościowych kontaktów?

Szukając kontaktu do osób, które chcemy poznać. Mamy szeroką gamę narzędzi do wykorzystania.

Pamiętaj, że wiele zależy od segmentu w którym się poruszasz. Czasami mocny kontakt biznesowy, możesz pozyskać na portalach typu twitter, czy instagram.

Jednym z świetnych sposobów jest nawiązanie kontaktu na portalu linkedin, ponieważ każdy użytkownik, który spędza tam czas, jest przygotowany na to, że może dostać atrakcyjną ofertę biznesową, z której będzie mógł korzystać, ponieważ właśnie po to wszyscy zakładamy tam konta!

Mając więcej informacji o potencjalnych kontrahentach, możemy skorzystać z ogólnodostępnego maila, na przykład ze strony internetowej.

Możemy wówczas napisać niezobowiązującego maila, z nieodpłatną propozycją, która będzie pomocą dla naszego nowego kontaktu, to przyspieszy proces i zachęci osobę do rozmowy z nami.

Wartości, które przyciągają kontakty.

Energią w biznesie są pieniądze i aby je zarabiać potrzebujemy zarówno czasu, jak i zasobów.

W wielu dużych firmach są zasoby takie jak pieniądze, natomiast zawsze będzie brakować ambitnych i kompetentnych osób, które są podwójnie pracowite.

Jeżeli jesteś taką osobą i uwielbiasz ludzi, możesz zdobywać szczyty i osiągnąć wszystko co chcesz.

Dając unikalną wartość, jaką jest Twoja ciężka praca, oraz pomóc w osiągnięciu efektów Twojemu nowemu kontaktowi, otwierasz sobie furtkę na nowe możliwości.

Możesz zaprosić osoby, które Cię interesują do Twojego podcastu, czy zaproponować współpracę barterową, która świetnie zacieśnia relację, na przykład w zamian za Twoje usługi, ktoś wykona dla Ciebie swoje, które są Ci potrzebne, a na które Cię nie stać, to szybko buduje biznes.

Jeśli próbujesz nawiązać kontakt z dużą firmą, to wykorzystaj swoje umiejętności, możesz nawet przez jakiś czas zrobić dla przedsiębiorstwa, które Cię interesuje pracę, za którą musieliby zapłacić, aby mieli oni okazję sprawdzić Twoje umiejętności i zaangażowanie.

Zaufaj mi, zbudowałem w taki sposób bardzo dużą sieć kontaktów, która pracuje na mnie do dzisiaj. A ja pracuję na nią.

Jak budować swój networking?

Biznes to przede wszystkim relacje, więc Ty trenerze powinieneś nauczyć się skutecznie je budować.

Cały proces budowania swojej sieci kontaktów zakłada pięć głównych kroków, przede wszystkim są to :

  • Przygotowanie, czyli zastanowienie się w jakim celu chcę rozszerzyć moje kontakty.
  • Wypisanie wszystkich osób, które powinny dowiedzieć się o naszej działalności.
  • Stworzenie wartości, którą zaproponuję, czyli to czym zainteresuję nowo poznane osoby.
  • Otwarcie, czyli wyjście z inicjatywą nawiązania kontaktu, może być to zrealizowane zarówno internetowo, jak i na żywo.
  • Pielęgnowanie relacji, które jest kwestią kluczową, aczkolwiek najczęściej zaniedbywaną.

Odpowiednie przygotowanie się do budowania wartościowych relacji, pozwala osiągać dużo więcej i szybciej, niż inni, a przy tym świetnie się bawić.

Jeżeli lubisz ludzi, niesiesz im pomoc i wnosisz wartość, to budowanie networkingu jest dla Ciebie

Zatem weź kartę, długopis, zaparz dobrą kawę i przemyśl kogo musisz poznać, dlaczego i jak przyciągniesz uwagę, która zapewni Ci Twoje 5 minut w branży.

Artykuł eksperta - Jakub Żuk

Narzędzia networkingowe pomocne w rozwoju biznesu trenera

Przedsiębiorca, inwestor, właściciel KierunekTrener i Agencji Eximus, zwiększa zyski trenerów personalnych i podmiotów w branży fitness, poprzez social media, prelegent takich wydarzeń jak konferencja REPS, wykładowca w akademii one more time, wybrany na osobowość roku 2019 w kategorii polityka, najlepszy trener personalny według oferteo trzy lata pod rząd od roku 2018.

 

 

 

 

x
Zapisz się do newslettera