X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Jak wycenić trening personalny/usługi fitness? Cz. 2

29 wrz 2020
Źródło: https://blog.nasm.org/

Jako trener personalny doskonale wiesz, że tworzenie własnego biznesu wiąże się z różnorodnymi wyzwaniami. Upewnienie się, że Twój marketing jest zgodny z wizją Twojej marki osobistej jest ważnym aspektem dobrze prosperującej działalności. Jednym ze sposobów zapewnienia sobie sukcesu w biznesie jest nauczenie się właściwego sposobu na to, aby optymalnie wycenić świadczone usługi.

Jak odpowiednio wycenić swoje usługi na rynku fitness? To pytanie z pewnością zadaje sobie wielu początkujących trenerów personalnych. W pierwszej części wpisu poruszyliśmy takie kwestie, jak wycena w zależności od formy zatrudnienia, przygotowanie modelu biznesowego czy też ocena kosztów biznesowych. Sprawdź co jeszcze jest istotne w efektywnym prowadzeniu finansowego aspektu biznesu trenera personalnego.

*

Jaka jest właściwa marża?

*

Istnieją wytyczne dotyczące odpowiedniej marży dla każdego rodzaju treningu. W przypadku większości biznesów z branży fitness optymalny procent marży za usługi powinien przekraczać 60%. Przykładowo – jeśli Twoje prywatne sesje treningowe kosztują 85 USD za godzinę i ustalasz własne wynagrodzenie za trening w wysokości 30 USD za godzinę, marża wyniesie 65%. To dobra wartość.

Jeśli Twoje marże są niższe niż być powinny, możesz albo zmniejszyć to, co wkładasz w daną usługę lub wypłacasz, albo zwiększyć to, co pobierasz. Są to dwie zmienne, które należy wziąć pod uwagę. Dodatkowo w marżach należy uwzględniać koszty operacyjne, takie jak marketing, ubezpieczenie, księgowość podatkowa, utrzymanie obiektu, czynsz, obsługa handlowców, zatrudnienie, koszty ZUS czy oprogramowanie niezbędne do zarządzania.

*

Oferuj elastyczne i przystępne pakiety treningów personalnych

*

Celem jest uzyskanie zysków zgodnych z biznesplanem oraz pokazanie obecnym i przyszłym klientom, jak łatwo jest uzyskać dostęp do Twoich usług. Bez względu na rodzaj oferowanego programu treningowego, najlepsze opcje to 3-, 6- i 12-miesięczne zobowiązania na usługi treningowe (na początek).

Oprócz pakietów na sesje treningowe i zajęcia fitness zastanów się, jak możesz kontynuować sprzedaż, zwiększając jednocześnie swój zasięg. Pomyśl o dodatkowych opcjach w swoim cenniku. Możesz wprowadzić także zajęcia "płatne według uznania", w których prowadzisz trening za darmo, ale akceptujesz darowizny. W ten sposób zwiększysz swoją dostępność dla potencjalnej klienteli, która może przetestować Twoje usługi po niższej cenie.

W stosownych przypadkach pomyśl o rabatach i elastycznym modelu cenowym. Nie wykluczaj osób, które z początku mogą potrzebować pomocy w opłaceniu świadczonych przez Ciebie usług. Aby uzyskać długoterminowe zyski, nie warto polegać jedynie na sztywnej wycenie usług przygotowanej dla zdecydowanej większości klientów. Dzięki promocjom i elastycznym rozliczeniom możesz pozyskać nowych podopiecznych, którzy w innym przypadku zwyczajnie nie mogliby pozwolić sobie na trenowanie z Tobą. W ten sposób powiększasz sieć kontaktów i zdobywasz szansę na kolejne rekomendacje. Ale nie to jest najważniejsze. W świecie, w którym sprawność fizyczna może niektórym wydawać się poza zasięgiem, możemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc innym zachować zdrowie dzięki kompromisowym czy ulgowym ofertom.

*

Zróżnicuj swoją ofertę – dopasuj się do docelowych klientów

*

Jeżeli planowo bycie trenerem personalnym lub instruktorem zajęć grupowych ma stanowić Twoje jedyne źródło dochodu – może to stanowić nie lada wyzwanie. W takim przypadku dość trudno będzie sprawić, by Twoje koszty ogólne odpowiadały finansowym celom z biznesplanu.

Oferowanie różnorodnych pakietów usług z pewnością pomaga w osiągnięciu większych zysków. Zastanów się jednak nad tym w jaki sposób wychodzisz na przeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich klientów. Zdecydowanie warto przemyśleć dodatkowe źródła dochodu czy działania, dzięki którym zwiększysz swoje zarobki i dotrzesz do szerszej bazy odbiorców. Pomysły do rozważenia to m.in. prowadzenie treningów personalnych w małych grupach, a także zajęcia/sesje tematyczne. Ciekawą alternatywą jest również nawiązanie współpracy z innym specjalistą, np. dietetykiem, fizjoterapeutą czy trenerem motorycznym. Pozwoli Ci to na rozszerzenie swojej sieci potencjalnych klientów przy jednoczesnym zwiększeniu jakości oferty.

Każdy właściciel działalności gospodarczej musi planować i prognozować przyszłość swojej firmy. Nadrzędna umiejętność przedsiębiorców to wprawne określanie ram czasowych oraz spodziewanych efektów finansowych poszczególnych działań. Jednakże, wprowadzanie zmian, a raczej udoskonaleń, również zagwarantuje Twojej firmie lepszą skuteczność w stale ewoluującym świecie. W prawidłowej ocenie finansowej najistotniejsze jest dopasowywanie się do obecnych warunków i potrzeb klientów, których pragniesz trenować.

Polecamy także:

Jak wycenić trening personalny/usługi fitness? Cz. 1

Jak wycenić trening personalny/usługi fitness? Cz. 1

x
Zapisz się do newslettera