X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Katastrofa czy żyła złota – kto zarobił na zamknięciu klubów fitness?

12 paź 2020
Źródło: https://www.fittechglobal.com/

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Bez wątpienia nowa rzeczywistość pozostawiła wiele firm z rynku fitness na skraju bankructwa, a pracowników bez zatrudnienia. Jednakże istnieją sektory, które na obecnej sytuacji zarobiły grube miliony. Dla kogo w branży pandemia to prawdziwa żyła złota? Po odnotowaniu milionowych zysków platforma streamingowa TV.FIT uruchamia aplikację do treningów online, by jeszcze bardziej zwiększyć swój zasięg.

W 2020 roku opublikowano już wiele raportów branżowych. Choć sytuacja jest dynamiczna, wszystkie podsumowania są zgodne w kilku najważniejszych punktach. Dywersyfikacja źródeł dochodu, zajęcia typu 'outdoor fitness' oraz zajęcia online (w ramach hybrydowego modelu biznesowego) to podstawa utrzymania się na rynku fitness. Temat staje się coraz bardziej istotny, jako że stoimy na krawędzi kolejnych możliwych strat związanych z nowymi potencjalnymi restrykcjami sanitarnymi.

*

Telewizor i kanapa czy telewizor i fitness?

*

Platforma TV.FIT, która specjalizuje się w „niedrogich i elastycznych” treningach online, właśnie uruchomiła nową aplikację. To rozwiązanie umożliwi członkom streaming treści bezpośrednio na smartfony, tablety lub telewizory.

Według założyciela TV.FIT, Davida Weira, nowa aplikacja będzie zgodna z filozofią firmy polegającą na ponownym spojrzeniu na tradycyjny model biznesowy z branży fitness. Model ten skierowany jest tylko do 15 procent populacji, która chodzi na siłownię. Jak twierdzi Weir, TV.FIT i nowa aplikacja Truconnect zostały zaprojektowane po to, by wspierać „pozostałe 85 procent”. Wspierać, a przy okazji sześciokrotnie poszerzyć docelową grupę potencjalnych klientów.

„Doceniamy indywidualność, dlatego wszystkie nasze programy można dostosowywać w zależności od potrzeb. Modyfikacje są dostępne na wszystkich poziomach umiejętności” – powiedział Weir. „Możesz stworzyć swój własny trening, powtórzyć trening znajomego, zaangażować swoje dzieci w treningi rodzinne lub po prostu odpocząć podczas medytacji – Truconnect ma coś dla każdego”.

Jednak sesje z trenerem personalnym to nie tylko poprawnie rozpisane ćwiczenia, ale także motywowanie i edukowanie podopiecznych w zakresie zdrowego stylu życia. Mogłoby się wydawać, że w samodzielnym trenowaniu z aplikacją tego aspektu zabraknie. I na to twórcy mają gotową odpowiedź. Nowa usługa zapewnia bowiem dostęp do ponad 45 e-booków, w tym publikacji i poradników skierowanych do młodych dorosłych.

*

Zamknięte kluby – katastrofa czy żyła złota?

*

Jak mówią twórcy, obecna premiera aplikacji to efekt „ogromnego wzrostu”, jakiego w ostatnich miesiącach doświadczyła firma. Zwiększone przychody częściowo wynikają z pandemii COVID-19, która zmienia w społeczeństwie nawyki dotyczące aktywności fizycznej.

Firma spodziewa się, że wartość tegorocznych obrotów sięgnie nawet 5 milionów funtów. Co więcej, przedstawiciele marki twierdzą, że w 2021 roku liczba ta wzrośnie do 20 milionów funtów. Weir mówi: „Do tej pory zawarliśmy umowy dotyczące obsługi dwóch milionów użytkowników na całym świecie. Spodziewamy się jednak, że do końca marca przyszłego roku (2021) liczba ta wzrośnie do pięciu milionów”.

Platforma TV.FIT działa już w 71 krajach w różnych regionach świata. Uruchomienie aplikacji Truconnect jest kolejnym etapem planów "stworzenia największej na świecie wirtualnej społeczności fitness” – zdradza David Weir.  „Niedawno podpisaliśmy umowę o partnerstwie z wiodącą brytyjską siecią fitness, która zapewni dostęp do naszej platformy kolejnym 2,7 milionom użytkowników”. Członkostwo w TV.FIT kosztuje zaledwie 9,99 GBP miesięcznie – to o wiele mniej niż standardowy karnet do sieci klubów fitness. W ramach tego abonamentu mamy możemy wybierać spośród treningów HIIT, Barre i zajęć jogi. Dostępne są także treningi obwodowe i specjalne sesje treningowe dla seniorów.

Platforma oferuje również e-booki poruszające tematy zdrowia psychicznego i stylu życia – skierowane zarówno do dzieci, jak i dorosłych. Publikacje opracował sam profesor Chris Williams, którego prace rekomendowane są przez NHS (brytyjską służbę zdrowia).

Czy online jest przyszłością branży fitness? Sądząc po tego typu informacjach – tak. Jednak nic na świecie nie jest wyłącznie czarno-białe. Sektor technologii fitness i zajęć online to z pewnością coś, w co warto inwestować. Wprowadzanie zajęć online do oferty? Jesteśmy na tak. Co jednak z czynnikiem ludzkim, który wielu klientów kieruje na zajęcia lub treningi personalne? Czy w świecie Internetu pamiętamy jeszcze o znaczeniu interakcji międzyludzkich i grupowej energii? Miejmy nadzieję, że tak. W końcu to my jesteśmy przyszłością.

Autor: Marta Soroka

*

Polecamy także:

Trendy fitness 2020 według Health Club Management cz. 1

Trendy fitness 2020 według Health Club Management cz. 1

x
Zapisz się do newslettera