X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Kilka porad od trenera dla trenera jak utrzymać klientów

04 wrz 2020
Źródło: artykuł partnerski

***

Przedstawiamy Karola Noska, 22-letniego trenera personalnego z niemalże 5-letnim doświadczeniem treningowym, który prowadzi działalność trenerską od dwóch lat. Karol ukończył kilkanaście kursów, a przełomowym momentem w kształceniu był dla niego obóz szkoleniowy z Akademią Mistrzostwa Sportowego. Według Karola jednak to oczywiste, że kursy trenerskie są tylko kroplą w morzu wiedzy, którą każdy trener powinien zdobywać na przestrzeni czasu.

***

***
Początki kariery i pierwsi klienci

***

“Zaczynając przygodę z siłownią nie myślałem o tym, że kiedyś zostanę trenerem personalnym. Dopiero po 2-3 latach treningu, nauki i ciągłego rozwijania się w tym temacie zauważyłem, że moja wiedza na temat odżywiania i sportu jest ponadprzeciętna, dlatego któregoś dnia postanowiłem pomóc pewnej osobie nieodpłatnie. Ułożyłem pierwszą dietę – była to katorga z tego względu, że nie znałem wówczas żadnych narzędzi, które mogłyby okazać się pomocne przy układaniu jadłospisu (kalorie podliczałem w notatniku).

Coraz więcej znajomych z polecenia prosiło o porady treningowe czy plany dietetyczne, a z czasem mogłem pochwalić się już kilkoma metamorfozami. Zacząłem więc reklamować swoje usługi na grupach facebookowych. Niedługo później nadszedł czas na założenie fanpage’a, na którym zacząłem tworzyć content okołotreningowy – wrzucałem posty o dietetyce, sporcie, różne cytaty, screenshoty wiadomości zadowolonych podopiecznych, metamorfozy. Wówczas zaczęli napływać klienci z zewnątrz, trzeba było zacząć skupiać się na tym, jak ich utrzymać.”

***

Utrzymywanie klientów

***

Stały klient to stały dochód. Karol przygotował kilka cennych porad, jak sprawić, by trenujący nie tracili motywacji i ciągle byli chętni do współpracy. Oto one:

1. Zadbaj o to, by podopieczny rozumiał. Po prostu. Czy chodzi o plan treningowy, który realizuje, czy o konkretne ćwiczenie, cel treningowy, posiłek. Klient musi rozumieć podstawy, być świadomy celów i swoich ograniczeń. Przekazuj mu ważne informacje, dbaj, by nie wykonywał twoich poleceń w ciemno, a całkowicie świadomie. By wiedział, do czego wspólnie dążycie i jak to osiągnąć. Karol jest dostępny dla swoich podopiecznych niemalże cały tydzień i jest zawsze gotowy odpowiadać na pytania i wyjaśniać zagwozdki, by klienci wiedzieli, że odchudzanie to nie tylko estetyczna sylwetka, ale również poprawa jakości życia.

2. Nie trać cierpliwości – wiesz już pewnie, że są rzeczy, które powtarzać klientom trzeba tysiące razy. Transparentność jest ogromnie ważna, a klient ma prawo nie mieć pojęcia o faktach, które dla ciebie są oczywiste. Nie pozwól podopiecznemu się domyślać, wyjaśniaj wszystkie nieścisłości cierpliwie i jeśli trzeba – wielokrotnie.

3. Bądź zaangażowany – stały i bezpośredni kontakt z klientem jest bardzo ważny w kontekście długoterminowego utrzymania współpracy. Według Karola to bardzo buduje zaufanie i szczerość, które są kluczowe do spełniania założeń. Stawiaj na koleżeńską relację, pytaj o samopoczucie po treningu, motywuj, gdy czujesz, że podopieczny tego potrzebuje. Dobrze jest znać odczucia klientów, ich frustracje, trudności, sukcesy. Podopieczni Karola co tydzień zdają mu raport z całego tygodnia, w którym znajdują się takie informacje, jak: waga i inne pomiary ciała, samopoczucie, a także opis tego, jak wyglądał ich tydzień pod względem trzymania diety czy aktywności.

***

Daj sobie pomóc

***

“Szukałem narzędzia, które pomoże mi zautomatyzować te wszystkie procesy, bo zależało mi oczywiście na oszczędności czasu i znalezieniu czegoś, co będzie korzyścią również dla moich podopiecznych. Z reklamy na Facebooku dowiedziałem się o treneiro.me – aplikacji, która od tamtej pory ma dla mnie duże znaczenie w życiu zawodowym.”
Treneiro.me pomaga trenerom kreować ekspercki wizerunek i utrzymywać klientów długodystansowo – usprawnia kontakt z podopiecznymi poprzez czat i możliwość wysyłania ankiet cyklicznych tak, by być na bieżąco z odczuciami klientów i móc o każdej porze dnia rozwiewać ich wątpliwości.

“Zauważyłem, że podopieczni bardzo lubią mieć wszystko w jednym miejscu – w swoim smartfonie. W aplikacji treneiro.me podopieczni widzą swój plan treningowy, dietę, mogą trenować z aplikacją i liczyć kalorie, wprowadzać pomiary ciała i pisać do mnie.

Ja za to mam wszystkie narzędzia, jakie są potrzebne trenerowi. Mogę sprawdzić kiedy i komu kończy się abonament. Ponadto, treneiro.me to wielka oszczędność czasu przy układaniu planów. Mogę dużo szybciej tworzyć plany dla swoich podopiecznych i w czasie rzeczywistym wprowadzać do nich konieczne korekty i zmiany, co, bez wątpienia, dla każdego trenera jest ogromną korzyścią.

Przejrzystość, łatwość w poruszaniu się po interfejsie to zalety, które przemawiają nawet do osób, które słabo czują się z nowoczesnymi technologiami.
Platforma jest tworzona w porozumieniu z trenerami – sam przyczyniłem się do powstania kilku pomocnych funkcji – takich jak możliwość dodawania zdjęć sylwetki czy uzupełnienia pierwszej ankiety. Treneiro.me jest więc wszystkim, co nam potrzebne.”

P.S. Jeśli myślisz o zwiększeniu sprzedaży przez stworzenie produktu cyfrowego, pisz
na kontakt@treneiro.me

Polecamy także:

Aktywna sprzedaż w treningu personalnym – jakie błędy możesz popełniać

Aktywna sprzedaż w treningu personalnym – jakie błędy możesz popełniać

x
Zapisz się do newslettera