X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Na czym trener personalny może zarabiać w internecie?

08 kw. 2021
źródło: materiał eksperta J. Żuk

Trenerzy personalni, którzy do tej pory wykonywali usługi na sali treningowej, często zastanawiają się, jak przenieść swoją usługę i jak zacząć zarabiać w internecie.

Potrzeby dzisiejszych klientów w branży fitness nie zmieniły się, aż tak bardzo w przeciągu lat, większość osób w dalszym ciągu chce po prostu dobrze wyglądać, zrzucić zbędne kilogramy, nabrać trochę masy mięśniowej, czy być sprawniejszym. A, że czasy są dziwne to właśnie szansa dla trenerów, by zacząć zarabiać w internecie.

Rzecz jasna mamy do czynienia z pewnymi trendami, które są obecne w branży, rośnie popyt na pewnego rodzaju usługi, a na inne maleje, tak czy inaczej potrzeba pozostaje podobna.

Aby dzisiaj stworzyć atrakcyjną ofertę, należy wziąć pod uwagę zarówno potrzeby, jak i sposoby ich zaspokojenia, co jednocześnie stwarza możliwości, ale i zamyka w pewnych ramach.

Trening personalny sam w sobie niesie wartość w obecności trenera, budowania wzajemnej relacji i pielęgnowania jej, oraz wdrażania wiedzy w praktyce, trener ma możliwość poprawić podopiecznego.

Nie inaczej ma się to w kwestii online, dzisiaj mamy już narzędzia, które pomagają nam w pracy z podopiecznymi, łączymy się za pomocą kamery i monitorujemy efekty, ale i nie tylko.

Powstają rozwiązania technologiczne, które za jakiś czas przeniosą nas w zupełnie inny wymiar branży fitness, ponieważ sprzęt monitorujący szeroką paletę parametrów, może stać się bardzo solidną pomocą dla trenera personalnego, a to przekłada się na jakość.

Pojęcie ceny – gdy mówimy o ofercie produktów i usług, zawsze spotkamy się z ceną, na ten temat powstało już wiele artykułów, natomiast warto nadmienić, iż rynek usług online trenera personalnego jest bardzo świeży.

Rozwijający się rynek, nie ma ustrukturyzowanej ceny, dlatego może się ona wahać w zależności od indywidualnego pricingu, marki danego trenera, czy technologii, którą się posługuje.

1. Program online, inaczej nazywany kursem online.

To najczęściej konkretny program ćwiczeń, umieszczony na platformie własnej, lub cudzej, do którego podopieczny ma dostęp 24 godziny na dobę, co czyni go bardzo atrakcyjnym, jeśli chodzi o szlifowanie techniki.

Bardzo dobrze opracowane programy video są idealnym rozwiązaniem dla klientów, do których nie mamy możliwości dojechać, czy też nie życzą oni sobie, aż tak indywidualnej współpracy.

To nowoczesna metoda, z której korzysta coraz więcej osób, nie tylko w branży fitness, ale i w innych segmentach.

Wyobraź sobie, że Twój podopieczny, chce zrzucić kilka kilogramów do lata, ma na to 3 miesiące i rozgląda się za odpowiednim rozwiązaniem.

Trener personalny, który będzie opiekował się nim regularnie, może być dla niego drogą opcją, więc ma do wyboru na przykład Twój program, do którego otrzymuje dostęp na 3 miesiące, dostając przy tym 4 przykładowe filmiki w tygodniu, zalecenia dietetyczne, zmieniające się co miesiąc, oraz inne wskazówki, wraz z możliwością umówienia konsultacji.

Taka subskrypcja to z jednej strony świetna opcja dla Ciebie, jako przedsiębiorczego trenera, ale również dla podopiecznego, który ceni sobie wygodę.

Możesz tworzyć naprawdę różne programy, od 30 dniowych, do całorocznych, takie krok po kroku, lub takie z listą ćwiczeń do wyboru, wszystko zależy od Twojej niszy, oraz inwencji.

Programy najczęściej wyceniamy na 100-300 złotych.

2. Konsultacja online, inaczej mówiąc rozmowa w konkretnym zakresie czasowym, w której dokonujesz analizy problemu Twojego klienta, służysz dobrą radą, oraz wsparciem.

Pod kątem zaspokojenia potrzeb, jest to swego rodzaju przeciwny biegun, w stosunku do programu online, w którym kontakt z trenerem jest ograniczony.

W indywidualnej konsultacji, liczy się relacja, którą część ludzi bardzo ceni, a część ludzi po prostu nie chce wdawać się w głębszą relację ze specjalistą.

Takie konsultacje mają najczęściej charakter 30, lub 60 minutowej rozmowy, w której omawiane są bieżące sprawy, cele danej osoby, oraz znajdujecie wspólnie z podopiecznym nowe rozwiązania.

Ma to funkcje wsparcia, ale również podtrzymuje w budowaniu nawyków, dlatego jest tak potrzebne, świetnie sprawdza się, jako uzupełnienie innych usług, programów online, czy produktów, które poznasz w dalszej części artykułu.

Konsultacja zależnie od marki trenera to koszt od 90 do 500 złotych.

3. Kompleksowa współpraca, to najczęściej opcja dla najbardziej majętnych klientów, z uwagi na wysoką cenę, oraz stopień zaangażowania trenera.

Takie współprace pochłaniają sporo czasu, ale generują najlepsze efekty.

Kompleks to zarówno dostęp do platformy, która ma funkcję wsparcia, jak i stałych konsultacji, oraz planu treningowego, żywieniowego i suplementacyjnego, który wspólnie z podopiecznym realizujecie.

Kompleksowa współpraca to cena powyżej 1000 zł za miesiąc.

4. Plan treningowy i żywieniowy, stał się najpopularniejszym „instagramowym” pakietem, który jeśli jest przeprowadzany profesjonalnie i zgodnie ze standardami, potrafi odnieść sukces.

Plan treningowy to najczęściej lista konkretnych ćwiczeń, ułożonych w jednostkę treningową, w przedziale czasowym około godziny, w którym ćwiczenia następują po sobie, z zaznaczeniem ilości serii, przerwy między seriami, oraz przerwy między ćwiczeniami.

Rozpisany plan ma jeden wielki plus, jest mierzalny w liczbach i często przybiera formę tabelki, co czyni go łatwym do kontrolowania i w przypadku monitorowania efektów, daje nam to możliwość swobodnego manewrowania parametrami w planie.

Tak przygotowany plan, Twój podopieczny realizuje w zaciszu domowym, na siłowni, lub w plenerze, pod Twoim nadzorem, w formie albo regularnych konsultacji, albo cotygodniowych raportów, z wyszczególnieniem wykonanych ćwiczeń, oraz postępu, który możemy zmierzyć.

W ten sposób prowadzony podopieczny cieszy się świetnymi wynikami, oraz regularnością, dzięki czemu często zmienia swoje nawyki na długi czas.

Ceny planów treningowych wahają się od 100 do 300 złotych.

5. Płatne webinary, to w praktyce wykład, lub szkolenie przeniesione z przestrzeni offline, do online.

Najczęściej webinar odbywa się na dedykowanej do tego platformie, do której można się zapisać, poprzez podanie adresu e-mail, dodatkową zaletą jest to, iż powiększamy swoją bazę mailową, co ułatwia kontakt z klientami.

Webinar o ciekawej tematyce, o którego promocję odpowiednio zadbamy, ma szansę przyciągnąć tłumy, przy czym nie jest to łatwe zadanie na samym początku, ponieważ wiąże się to z publicznym wystąpieniem przed większą ilością osób.

Tworząc płatny webinar raz w miesiącu, przykładowo do 200 osób, w cenie 50 złotych, jesteśmy w stanie generować satysfakcjonujący, dodatkowy dochód.

Webinar to najczęściej cena 50-150 złotych.

6. Płatne wyzwania, to model, który świetnie sprawdza się w przypadku klientów, którzy potrzebują motywacji i mają postanowienie zmiany.

Wyzwanie trwa najczęściej konkretną ilość dni, na przykład 7, lub 14, każdego dnia udostępniany jest filmik, lub materiał szkoleniowy, dzięki czemu w konkretnym czasie, przybliżamy się do określonego celu.

Dostęp do wyzwania to najczęściej od 50-80 złotych.

7. E-book, nazywany książką internetową, w rzeczywistości spełnia kilka funkcji.

Najczęściej spotykana forma to około 30-50 stronicowy materiał, w formacie pdf, ładnie przygotowany graficznie, który przeprowadza klienta krok po kroku przez jakiś konkretny problem, z którym się boryka.

E-book to produkt niskobudżetowy i łatwo skalowalny, przez co stanowi proste urozmaicenie oferty, przyciąga nowych klientów i otwiera ścieżkę zakupową.

Napisanie e-booka samo w sobie jest bardzo proste, o wiele trudniejsza staje się promocja, takiego materiału, w gąszczu wciąż powstających e-booków w podobnej tematyce.

E-book najczęściej kosztuje od 15-100 złotych.

8. Książka w formie fizycznej, stanowi niesamowite odróżnienie na tle konkurencji, buduje autorytet i przyciąga potencjalnych klientów.

Wymaga to o wiele większego nakładu pracy, aniżeli produkt cyfrowy, natomiast warto, ponieważ dzięki temu szybko zyskamy na popularności.

Książka to praca czasochłonna i wymaga planu, natomiast nie jest nieosiągalna, wystarczy naprawdę dobrze to zaplanować.

Książka to cena 20-50 złotych.

9. Trening online, to po prostu zwykły trening, przeniesiony na przestrzeń online.

Odbywa się najczęściej na platformach streamingowych, takich jak zoom, czy też komunikatorach typu skype.

Nie różni się znacznie od treningu fizycznego, musimy jedynie zadbać o to, by nie mieć problemu z połączeniem po obu stronach, oraz odpowiednio widzieć obraz, aby korygować podopiecznego.

10. Zarabianie na poleceniach, czyli jednym słowem sprzedaż wszystkich produktów, które mogą przydać się podopiecznym, za pośrednictwem polecenia.

Najczęściej taka sprzedaż, wygląda tak, iż nawiązując współpracę z firmą na przykład suplementacyjną, otrzymujemy kod zniżkowy, lub cenę partnerską, która jest niższa niż standardowa.

Polecamy produkt, otrzymując procent, lub różnicę zniżki i ceny standardowej, dzięki czemu generujemy dodatkowy dochód.

To idealna opcja dla tych, którzy mają spore zasięgi i społeczność, dzięki czemu są w stanie sprzedać naprawdę sporo takich produktów.

Podsumowanie:

W biznesie trenera personalnego, zarówno online, jak i offline, nie chodzi o to, by sprzedać jak najwięcej różnych produktów i w jednym miesiącu próbować podbić rynek, a w drugim już zgasnąć.

Kluczem do sukcesu jest przemyślane działanie i taki rozwój oferty, by odpowiedzieć perfekcyjnie na potrzeby Twojej grupy docelowej.

Jeżeli poruszasz się w niszy treningu funkcjonalnego, najprawdopodobniej dokładnie o to oprzesz większość poznanych tutaj produktów, czy usług.

Jeśli chcesz zarabiać w internecie skupiaj się na tym, by stopniowo wzbogacać ofertę, bardzo dobrze poznając się na funkcjonowaniu na rynku danego produktu, czy usługi.

Dopiero gdy zaczniesz tworzyć wysokiej jakości webinary, przyciągające znaczne rzesze ludzi, rozpocznij dalsze działania, analogicznie pisząc książkę, najpierw skup się na mocnej promocji samej książki, następnie poszerz ofertę.

Dla niektórych produkty i usług online, będą jedynie wsparciem bieżącej działalności, a dla innych staną się przyszłością i sposobem na życie, dzięki któremu będą mogli zarabiać w internecie, a więc z każdego miejsca na ziemi.

Zarówno w przestrzeni online, jak i offline, króluje jakość i pielęgnowanie relacji z podopiecznym, więc jak daleko byś nie był, nigdy nie zapomnij, że prowadzisz to wszystko właśnie dla podopiecznych.

Przeczytaj także

x
Zapisz się do newslettera