X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Postaw biznes na nogi – odzyskaj klientów, których straciłeś podczas pandemii

24 wrz 2020
Źródło: https://clubsolutionsmagazine.com/

Wysoka rotacja klientów to odwieczny problem w branży fitness. COVID-19 spowodował jednak bezprecedensowe masowe rezygnacje. Członkowie, którzy zrezygnowali w końcu powrócą do swoich rutynowych programów treningowych, a zdobycie ich zaangażowania po raz drugi może stanowić jeszcze większą wartość dla Twojego biznesu. Przeczytaj poniższe porady i odzyskaj klientów, których straciłeś podczas pandemii.

Harvard Business Review doniósł, że według badania przeprowadzonego przez Georgia State University klienci, którzy po raz drugi korzystają z danej usługi, reprezentują średnią wartość wynoszącą 1410 USD, w porównaniu z zaledwie 1262 USD naliczanymi podczas pierwszego podejścia do korzystania z danej usługi. Skorzystaj z trzech skutecznych strategii działania i odzyskaj pieniądze od klientów, którzy anulowali treningi.

*

Grupy docelowe

*

Przede wszystkim zbierz osoby, które anulowały usługi w Twoim biznesie na listach potencjalnych klientów, do których będziesz kierować kampanie marketingowe. Jeśli nigdy więcej nie zaangażujesz utraconych klientów, z cała pewnością pozostaniesz stratny. Jeżeli wpiszesz wszystkie anulacje na jedną listę, będziesz zmuszony stosować uogólnione strategie marketingowe, które oferują niski zwrot kosztów inwestycji. Zamiast tego wykorzystaj dane klientów, aby podzielić rezygnujących na kilka list. Uporządkuj każdą listę według wspólnych cech, takich jak powód rezygnacji, historia zakupowa, typ członkostwa lub dane demograficzne. Jeśli posiadane przez Ciebie dane dotyczące byłych klientów są niewystarczające, możesz współpracować z firmą analityczną, aby wzbogacić swoje informacje. Umożliwi to lepsze zrozumienie docelowych odbiorców Twoich kampanii marketingowych i bardziej efektywne działania.

*

Wielokanałowa promocja

*

Po drugie, spraw by Twoje studio lub treningi były pierwszym skojarzeniem z fitnessem u osób, które anulowały członkostwo. Nie chcesz, aby zapisali się na siłownię obok lub do innego trenera, kiedy warunki się unormują. Uczyń swój biznes pierwszym wyborem, docierając do potencjalnych odbiorców dzięki wielokanałowej promocji. Wdrażaj kampanie marketingowe w różnych kanałach, takich jak geofencing, płatne wyszukiwanie, programmatic, reklamy telewizyjne/na platformie Youtube czy mailingi. Przesłanie z Twoją ofertą znajdzie utraconych klientów bez względu na to, gdzie się akurat znajdują.

*

Spersonalizowana oferta

*

Wreszcie, gdy będziesz gotowy zaprosić klientów z powrotem na treningi do swojego studio, wnikliwie przejrzyj ich dane. Pozwoli to na stworzenie hiper-ukierunkowanych i spersonalizowanych kampanii odzyskiwania podopiecznych. Twórz oferty promocyjne, które odzwierciedlają ich poprzednie decyzje zakupowe – na przykład oferując specjalne pakiety treningowe. Następnie przeanalizuj swoje dane, aby dowiedzieć się, które kanały marketingowe są najbardziej skuteczne w docieraniu do każdej z list potencjalnych klientów. Jedna grupa docelowa może uznać reklamy mobilne za zniechęcające. Inni natomiast mogą preferować uproszczony proces rejestracji, który zapewnia promocja mobilna. Na koniec, użyj swoich danych, aby odpowiednio dokładnie targetować utraconych klientów. W zależności od preferencji marketingowych może to być wyświetlanie reklam na ich urządzeniach mobilnych lub za pośrednictwem smart TV z dostępem do sieci. Aby odzyskać klientów, możesz także prowadzić działania marketingowe za pośrednictwem bezpośrednich kampanii.

Prędzej czy później działania i zyski sektora fitness wrócą do normy. Do tego czasu plan naprawy każdego biznesu z branży powinien obejmować odzyskanie członków, którzy anulowali treningi/karnety. Podczas gdy marketing przesadne nasycony reklamami oferuje ograniczone wyniki, wdrożenie hiper-ukierunkowanego i spersonalizowanego podejścia marketingowego zapewni Ci przewagę konkurencyjną w nadchodzących miesiącach.

Polecamy także:

Butikowe studia fitness a pandemia – raport branżowy

Butikowe studia fitness a pandemia – raport branżowy

x
Zapisz się do newslettera