X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

"Przyjdź z przyjacielem", czyli jak wykorzystać system rekomendacji

30 wrz 2020
Źródło: https://clubsolutionsmagazine.com/, materiały prasowe

W trudnych czasach chciałbyś pchnąć do przodu swoje działania marketingowe, ale brakuje Ci na to pomysłu, a może środków? Pamiętaj o tym, że system rekomendacji to łatwy i opłacalny sposób na pozyskanie nowych klientów na treningi personalne lub do Twojego studio. Sprawdź jaką strategię w tym zakresie opracowała jedna z amerykańskich sieci klubów fitness.

W idealnym świecie Ty i Twoje studio tworzycie niezapomniane doświadczenie treningowe. Co za tym idzie – Twoi klienci w naturalny sposób będą chcieli opowiedzieć swoim przyjaciołom i rodzinie o oferowanych przez Ciebie usługach. Wróćmy jednak do rzeczywistości... Według Noah Hastay, kierownika operacyjnego w Gainesville Health and Fitness, podopieczni czasami potrzebują zachęty. W jaki sposób firma dba o niezwykle skuteczny system rekomendacji?

*

„Potęga przyjaciół"

*

Sieć klubów Gainesville Health and Fitness regularnie prowadzi wewnętrzne kampanie mające na celu edukację klientów w zakresie programu „Power of Friends”. Dzięki temu na każdą wizytę w siłowni członkowie mogą zabrać ze sobą dwóch gości. Każdy z nich może bezpłatnie skorzystać z obiektu do sześciu razy. Dzięki temu nowi odwiedzający mogą poznać klub, w efekcie czego nieraz sami zostają jego członkami. Proste, ale skuteczne.

„Nasza ostatnia reklama nosiła tytuł BYOB: Bring Your Own Bestie ” – powiedział Hastay. „Użyliśmy pewnych taktyk marketingu partyzanckiego, takich jak umieszczanie treści na gigantycznych naklejkach. Materiały wykonane przez Sticker Genius ulokowaliśmy na chodnikach przed frontowymi drzwiami naszych klubów”. Przypomnijmy, że marketing partyzancki (ang. guerilla marketing) charakteryzuje się właśnie szeregiem niekonwencjonalnych działań, takich jak m.in. umieszczanie naklejek/napisów na murach i ulicach czy bywanie na targach/festiwalach. Do niewątpliwych zalet tej gałęzi działań promocyjnych należą ich niskie koszty przy wysokim zasięgu, generującym znaczny potencjał zarobkowy.

*

Obustronne korzyści

*

Jeśli znajomy, którego przyprowadza Twój klient, dołączy do dowolnego klubu w Gainesville, zarówno członek, jak i osoba polecona zostaną odpowiednio nagrodzeni. Zachęcanie podopiecznych do polecenia znajomego to świetna strategia. Ale w jaki sposób właściciele mogą śledzić jej efekty?

W przypadku Gainesville Health and Fitness wszystkie polecenia zbierane są w punkcie sprzedaży przez zespół danego klubu. Dodatkowo członkowie danej siłowni będą okresowo otrzymywać od zespołu sprzedaży wiadomości zapraszające ich do przyprowadzenia znajomego. Po zakończeniu transakcji zespół sprzedaży zlicza sumę wszystkich osób, które dołączyły do treningów w klubie z polecenia innego klienta.

Ogólnie rzecz biorąc, Gainesville odniosło sukces, tworząc inspirującą komunikację i wewnętrzne reklamy, które promują lepszą jakość doświadczenia treningowego przeżytego z bliskimi. Bezpośrednie proszenie klientów o polecanie Twoich usług może wydawać się natarczywe, a nawet odnieść skutek odwrotny do zamierzonego. Stworzenie odpowiedniego doświadczenia członkowskiego może natomiast zachęcić podopiecznych do opowiadania innym o Twoich fantastycznych treningach.

„Niechybnie, jeśli stworzysz wystarczająco wciągające doświadczenie treningowe i w naturalny sposób sprawisz, że członkowie będą promować klub, nie będziesz musiał ich nawet o to prosić” – podsumowuje Hastay. „Zrobią to, ponieważ naprawdę chcą, aby inni doświadczyli tego samego, co oni”.

System rekomendacji, ściśle powiązany z siecią kontaktów i networkingiem, to wysoce skuteczna, raczej niskobudżetowa strategia rozwoju Twojego biznesu. Pamiętaj o jednym – najpierw stwórz dla swoich klientów takie usługi, jakie sam chciałbyś polecić. Zainspiruj się opisaną wyżej strategią albo utwórz własną, opartą o podobne wartości, i ciesz się obszerną bazą klientów przychodzących do Ciebie z polecenia.

 

Polecamy także:

Networking w biznesie trenera – jakie błędy popełniasz?

Networking w biznesie trenera – jakie błędy popełniasz?

x
Zapisz się do newslettera