X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

PZU Sport mocno rozpycha się na rynku

31 sie 2021
Źródło: PulsBiznesu.pl, foto: pzuzdrowie.pl

PZU rusza do firm z ofertą benefitową dla pracowników. Będzie konkurował z Benefitem i Medicoverem Sport. Abonament dostępny będzie wyłącznie poprzez specjalną aplikację.

Abonament sportowo-rekreacyjny PZU Sport będzie oferowany pracodawcom zatrudniającym minimum 10 osób jako element systemu benefitów pracowniczych.

Sportowe abonamenty i karty nalezą do najpopularniejszych korzyści pozapłacowych. W perspektywie długoterminowej ma to być jeden z filarów współpracy PZU z klientami korporacyjnymi.

Nowość

Abonamenty PZU będą dostępne z poziomu aplikacji mojePZU, a nie plastikowych kart. To prostsze i bardziej ekologiczne rozwiązanie.

Firma rozlicza się z obiektami sportowymi na zasadzie honorarium za wejście. Stawki są konkurencyjne, o czym świadczy liczba zawartych już kontraktów. Oferta dla pracodawców także jest konkurencyjna cenowo, a koszt abonamentu PZU Sport dla pracownika zależy od wielkości firmy i poziomu dofinansowania z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Pracodawcy mogą wybrać karnet open, dający dostęp do wszystkich obiektów i zajęć, albo ekonomiczny, który można dowolnie konfigurować pod względem liczby wejść czy rodzajów zajęć. Pracownicy mogą tez wykupić usługę dla małżonka, partnera lub dzieci.

Przedstawiciele PZU zapewniają, że ich oferta w żadnym wypadku nie jest zagrożeniem dla właścicieli obiektów, jak niektórzy wskazywali. Oferta ma być szansą i wsparciem po długim zamknięciu z powodu pandemii. PZU nie przejął także żadnego obiektu na własność, czego obawiało się wielu komentatorów.

Spółka zapewnia, że obecnie skupia się jedynie na budowie jakościowego, atrakcyjnego produktu dla klientów biznesowych oraz promując markę PZU w nowym obszarze.

Tymczasem, jak podkreśla T. Napiórkowski z Polskiej Federacji Fitness, zagraniczne sieci obiektów fitness, które operują w Polsce lub planują taką działalność, zapowiadają, że raczej nie będą honorować kart sportowych pośredników. Niektórzy właściciele klubów, nie tylko zagranicznych, nie akceptują tego modelu biznesowego – koncentrują się na budowaniu własnego portfela klientów. W Polsce jednak, póki co, karty sportowych pośredników, cieszą się dużym zainteresowaniem.

Z analiz wynika, że aby klub był bezpieczny, przychód z abonamentów pośredników nie powinien przekraczać 20-30%. Za granicą to zwykle 3-4%. W Polsce – często 100%. Negatywne skutki tej zależności było widać np. w trakcie pandemii, kiedy to firmy zawiesiły benefity pracownicze.

Przeczytaj także

x
Zapisz się do newslettera