X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

TOP 7 kroków budowania rozpoznawalnej marki początkującego trenera personalnego

21 lip 2020

Początki w zawodzie trenera są trudne. Po ukończonym kursie, z minimalnym doświadczeniem i bez bazy klientów, którą trzeba dopiero zbudować. Trener stawiający pierwsze kroki w biznesie już od samego początku powinien zatroszczyć się o budowanie rozpoznawalnej marki osobistej. To w jaki sposób odbierają go inni, przekłada się na system rekomendacji, a co za nim idzie, potencjalnych klientów.

W Polsce na rynku trenerów personalnych panuje duża konkurencja. W sieci jest wielu trenerów-celebrytów, z którymi ćwiczą tysiące, jeśli nie miliony osób. Bycie trenerem staje się coraz bardziej popularne, zarówno jako zawód na cały etat, jak i praca dorywcza. Co w takim razie trzeba zrobić, by wyróżnić się w tłumie ludzi, z których każdy chce się kreować na najlepszego?

*

W jaki sposób zbudować mocną markę osobistą?

*

1. Bądź wiarygodny
Jeśli chcesz zdobyć zaufanie swoich klientów, powinieneś utożsamiać się ze wskazówkami, które dajesz podopiecznym. Jeśli zdrowo się odżywiasz, jesteś wysportowany, łatwiej jest przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług. W tej profesji wygląd stanowi Twoją wizytówkę.

2. Inwestuj w szkolenia
Początkujący trenerzy są traktowani z rezerwą, zwłaszcza po ukończeniu kursu. Klienci potrzebują się przekonać, czy znasz się na swoim fachu, czy nie dołączasz do grona osób prowadzących treningi online, którzy ukończyli tylko jeden kurs i psujesz rynek. Pamiętaj, że rozwój w tym zawodzie to podstawa. Jest wiele technik, teorii, podejść, koniecznie je zgłębiaj. Bycie trenerem to stałe podnoszenie własnych kompetencji.

3. Dziel się wiedzą
Najskuteczniejsza sprzedaż to taka, w której trener "zarzuca wędkę", zamiast sprzedawać wprost. Jeśli pracujesz na siłowni, zobaczysz, że ktoś źle wykonuje ćwiczenie - podejdź, skoryguj, skontroluj. W taki sposób pozwalasz się zauważyć, a także pokazujesz, że się znasz na swojej pracy. Udzielaj się na formach dyskusyjnych, wdawaj w dyskusję, pisz artykuły. Wiele portali dedykowanych branży fitness, chętnie publikuje treści przesyłane przez trenerów, pokazujące ich punkt widzenia. Wykorzystaj to.

4. Zaprezentuj swoje standardy
W budowanie rozpoznawalnej marki osobistej na samym początku kariery, trzeba włożyć dużo energii. Udostępnianie gotowych planów treningowych, nagrywanie filmów w jaki sposób je wykonać, pokazywanie efektów podopiecznych, chociaż czasochłonne, pozwala na wizualizacje standardów pracy. Klienci cenią sobie profesjonalizm. To w jaki sposób przesyłasz plan treningowy swoim podopiecznym, jaka jest jakość materiałów graficznych, bądź multimedialnych, dużo o Tobie mówi.

5. Angażuj swoich obserwatorów/fanów w dyskusję dotyczącą treningów i szeroko rozumianego zdrowego stylu życia
Social media są jednym z podstawowych narzędzi marketingowych. Wykorzystaj je. Inspiruj do ciekawych dyskusji, dziel się swoją wiedzą I opinią. Jeśli dasz się poznać jako osoba kompetentna, szybko zauważysz większe zainteresowanie treningami wśród klienta docelowego.

6. Pokazuj się w środowisku
Angażuj się w różnego rodzaju akcje społeczne skierowane do osób aktywnych lub zainteresowanych aktywnością fizyczną, lub sam spróbuj zorganizować warsztat edukacyjny, podczas którego podzielić się swoją wiedzą I doświadczeniem. Do współpracy możesz zaprosić inne osoby.

7. System rekomendacji
Nie bój się prosić swoich podopiecznych o rekomendacje. Nic tak nie buduje rozpoznawalnej marki osobistej, jak pozytywne słowa klientów. Jeśli masz wyrobione relacje, zachęcaj do dzielenia się w social mediach rezultatami i oznaczania Ciebie.

Jest wiele sposobów na wyróżnienie się z tłumu i zaistnienie w świecie trenerów personalnych. To co powinno Cię wyróżniać to pasja, determinacja, ale także etykieta biznesowa. Bądź spójny z wartościami, które przekazujesz, a także nieustannie podnoś poziom swoich kompetencji. Nie jest to łatwe, ponieważ wymaga czasu, zaangażowania, niejednokrotnie poszerzania strefy własnego komfortu. “Rzucanie się w oczy” wiąże się często z krytyką, dlatego też wymaga dużego dystansu, jednak po czasie szybko zobaczysz efekt swoich działań. Jeśli zaczynasz, nie ulegaj zniechęceniu, które prędzej czy później dopada każdego. Wyznacz sobie mniejsze cele i je realizuj, doceniając wszystkie sukcesy, które uda Ci się osiągnąć.

Autor: Ilona Wilk

*

Polecamy także:

Rozpocznij swój biznes jako trener EMS

x
Zapisz się do newslettera