X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Trendy fitness 2020 według Health Club Management cz. 1

01 paź 2020
Źródło: https://www.healthclubmanagement.co.uk/

COVID-19 zmienił świat, jaki znamy. Tegoroczne trendy fitness publikowane przez magazyn Health Club Management zostały zaktualizowane, aby odzwierciedlić nowe realia wyzwań, przed którymi stają właściciele klubów fitness i pozostali pracownicy branży na całym świecie.

Jakie trendy narzuciła branży fitness panująca przez ostatnie pół roku pandemia COVID-19? Przeczytaj raport przygotowany przez specjalistów z magazynu Health Club Management.

*

1. Wirtualna rzeczywistość – hybrydowy model siłowni

*

Pandemia spowodowała, że ​​zarządcy klubów fitness na całym świecie zwrócili się w kierunki digitalizacji. Z trudnego czasu zwycięsko wyszli ci, którzy oferowali transmisje treningów/zajęć na żywo lub treningi na żądanie. Dzięki temu byli w stanie utrzymać zaangażowanie swoich klientów. Obecnie wiele usług jest też oferowanych bezpłatnie, aby podtrzymać i wzmocnić relacje z klubowiczami.

Chociaż kluby są ponownie otwierane, robią to pod groźbą zamknięcia podczas kolejnych możliwych lockdownów. Z tego powodu w branży rozpoczął się zwrot w kierunku hybrydowego modelu siłowni. Firmy programistyczne i właściciele klubów pracują nad połączeniem technologii cyfrowej i klasycznych treningów w jedną spójną ofertę dla klientów. Mówi się o tym, że podmioty gospodarcze w coraz większym stopniu będą koncentrować się na zarabianiu na działaniach cyfrowych, jednocześnie umożliwiając członkom klubów ćwiczenie w dowolnym miejscu – za pośrednictwem aplikacji, transmisji na żywo i zajęć wirtualnych.

Otwiera to nowe pole do rywalizacji. Obecni dostawcy usług fitness konkurują z klubami, dostawcami sprzętu oraz firmami produkującymi aplikacje i oprogramowanie o udział w rynku siłowni hybrydowych. W rezultacie możemy spodziewać się szybkich zmian w strukturze rynku branży fitness.

*

2. Ciesz się wolnością – fitness na świeżym powietrzu

*

Jednym z największych obszarów popytu konsumentów, jeśli chodzi o ofertę klubu fitness w najbliższych latach, będą wszelkie formy fitnessu na świeżym powietrzu. Na zewnątrz wirus COVID-19 przenosi się ok. 18 razy wolniej.  Dzięki tym wynikom zajęcia w trybie "outdoor" odznacza się wyższym bezpieczeństwem, a psychologiczne korzyści płynące z fitnessu na świeżym powietrzu są dobrze udokumentowane pod względem poprawy zdrowia psychicznego.

Ludzie po wielu miesiącach ograniczonej możliwości ruchu przywiązują dużą wagę do przebywania na świeżym powietrzu. Przebywanie na łonie natury i cieszenie się pewną swobodą od dziesięcioleci nie było tak popularne i pożądane. W związku z tym, specjaliści prognozują szybki rozwój marek, takich jak The Green Gym i Bear Grylls BMF (Be Military Fit). W tej dziedzinie również można zaobserwować szybki wzrost konkurencji.

Kluby fitness z przestrzenią zewnętrzną odświeżają ją i wdrażają programy plenerowe. W tym samym czasie kluby bez terenów zielonych znajdują najbliższy parking i na jego obszarze planują zajęcia fitness w trybie 'outdoor'. Coraz popularniejsze są również grupy biegowe i rowerowe. Następnym trendem będzie dostosowywanie tej formy aktywności do zmiennych warunków atmosferycznych w ekstremalnych miesiącach letnich i zimowych (na obu półkulach). Niewątpliwie fitness na świeżym powietrzu stanie się stałym elementem oferty klubów fitness.

*

3. Nowe lokalizacje – siłownie "High Street"

*

Niektóre sieci klubów fitness lub studiów treningowych wciąż nie są postrzegane jako główne marki konsumenckie w wielu częściach świata. Częściowo jest to spowodowane niedostateczną widocznością firm tego sektora dla konsumentów. Teraz może się to zmienić, ponieważ rządy starają się ożywić upadające obszary handlowe. W ramach tych działań zezwalają operatorom siłowni na otwieranie swoich punktów usług fitness w prestiżowych lokalizacjach (high street). Niewątpliwie problematyczna w takich przypadkach będzie kwestia braku miejsc parkingowych. Jednakże, podmioty branży fitness, które odniosą sukces dzięki lokalizacji przy głównych ulicach handlowych uzyskają przewagę, która pozwoli im wzmocnić swoją pozycję wśród konsumentów i umocnić wizerunek marki jako lidera rynku. Spadające czynsze również zwiększają prawdopodobieństwo opłacalności takich działań.

*

4. Wnioski z COVID-19 – dywersyfikacja

*

Podmioty branży, które przetrwały pandemię, deklarują, że nigdy więcej nie narażą się na tak ograniczone źródła dochodów. Właściciele klubów i pracownicy fitness przy pierwszej możliwej okazji przeprowadzą dywersyfikację działalności.

Na szeroką skalę planowane są przesunięcia do innych sektorów. Zwiększa się aktywność w obszarach, takich jak detaliczna sprzedaż wysyłkowa, żywność i napoje, badania lekarskie, sen czy sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych. Niektóre usługi mają działać na zasadzie licencji, inne zaś poprzez współpracę z zewnętrznymi partnerami.

*

5. Nowy priorytet – trening siłowy

*

Nowe wytyczne wydane przez lekarzy w USA i Wielkiej Brytanii kładą większy nacisk na znaczenie budowania siły i równowagi u osób dorosłych. Dorośli powinni wykonywać ćwiczenia siłowe przynajmniej dwa razy w tygodniu. W efekcie opóźnią oni naturalny spadek masy mięśniowej i gęstości kości, który zaczyna się od około 50 roku życia. Jest to główny powód, dla którego osoby starsze tracą zdolność wykonywania codziennych zadań. Są też bardziej podatne na urazy i upadki.

Nowe wytyczne powstały po dziesięcioleciach, w których ćwiczenia sercowo-naczyniowe cieszyły się większym zainteresowaniem. Były też częściej wymagane przez członków klubów fitness oraz częściej zalecane przez trenerów.

Jak można się spodziewać, nowe plany treningowe będą uwzględniały koncentrację na zwiększaniu siły. Według prognoz trening siłowy zyska na popularności jako dodatek do treningów interwałowych. Sam w sobie również stanie się częściej wybieraną opcją aktywności fizycznej.

Jako właściciel biznesu w branży fitness doskonale wiesz jak bardzo ostatnie pół roku zmieniło realia efektywności działalności gospodarczej. Każda trudna sytuacja stanowi dla nas jednocześnie wyzwanie oraz szansę. Nie przegap momentu transformacji Twojej branży. Śledź raporty, doniesienia i trendy z całego świata, aby krok po kroku modernizować swoje działania i strategię.

Polecamy także:

"Innowacje i cyfryzacja" – EuropeActive o przyszłości branży fitness

"Innowacje i cyfryzacja" – EuropeActive o przyszłości branży fitness

x
Zapisz się do newslettera