X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Treningi personalne w grupach – dlaczego warto wprowadzić je do oferty?

10 wrz 2020
Źródło: https://blog.nasm.org/

Piękno treningu personalnego w małych grupach polega na koleżeństwie i życzliwej rywalizacji, która inspiruje jego uczestników. Dzięki odpowiednio dobranemu programowi klienci mogą wspólnie pracować nad osiąganiem indywidualnych celów treningowych, motywując się nawzajem. Jak wygląda to z punku widzenia trenera? Czy trening w małych grupach to dobre rozwiązanie biznesowe?

  • Prowadzenie grupowych treningów personalnych pozwala trenerom na budowanie zaufania i relacji z klientami, które nieraz owocują chęcią trenowania jeden na jeden
  • Dzięki tej formie współpracy trenerzy mogą pomagać większej liczbie osób tygodniowo i często zarabiają wyższą stawkę godzinową (w zależności od klubu)
  • Podczas tworzenia małych grup należy kierować się poziomem sprawności swoich podopiecznych
  • Dzięki takiej ofercie klient uzyskuje niemal wszystkie zalety treningu indywidualnego znacznie niższym kosztem

Zastanawiasz się nad rozszerzeniem swojej oferty treningowej? A może masz trudności w pozyskiwaniu kolejnych klientów na treningi personalne. W obydwu przypadkach rozwiązaniem mogą być zyskujące na popularności grupowe treningi personalne. Sprawdź jakie są wady i zalety tej formy działalności trenera oraz czy warto wprowadzić je do swojej oferty.

*

Grupowe treningi personalne – zniechęcają czy przyciągają klientów?

*

Niektórzy trenerzy personalni mają duże wątpliwości co do prowadzenia treningów w małych grupach, twierdzi Chris Stevenson, właściciel Stevenson Consulting, członek zarządu IHRSA i certyfikowany trener Technogym®. Obawiają się, że klienci zaczną rezygnować albo że przez taką formę współpracy obniżą jakość swoich usług. Pracując z grupami od 4 do 12 osób Stevenson zaobserwował jednak coś przeciwnego. Kupowanie treningów w grupach może być furtką do późniejszego treningu personalnego. Taka forma współpracy pozwala trenerom na budowanie zaufania i relacji z klientami, które nieraz owocują chęcią trenowania jeden na jeden. Taki format zapewnia również podopiecznym dodatkową motywację i odpowiedzialność, ponieważ czują się lojalni nie tylko wobec swojego trenera, ale też innych członków grupy.

Największą obawą klientów jest prawdopodobnie niedostateczna uwaga prowadzącego. Wyzwaniem, które stoi przed trenerami prowadzącymi małe grupy jest dbanie o to, aby wszyscy klienci poprawnie i skutecznie rozwijali swoją formę. Pamiętaj o tym, by dokładnie obserwować technikę wykonania każdego elementu treningu – tak samo jak w trakcie indywidualnych spotkań. Podczas prowadzenia grupy uwaga trenera niewątpliwie jest bardziej rozproszona. Jednak ćwicząc w grupie 6 osób klient cieszy się większą uwagą prowadzącego niż podczas prowadzonych przez niego grupowych zajęć fitness.

Prawdopodobnie największą zaletą grupowych treningów personalnych jest aspekt finansowy. Dodanie tej formy treningowej do swojej oferty może w dużym stopniu pomóc trenerom personalnym w rozwoju ich biznesu. W ten sposób mogą pomagać większej liczbie osób tygodniowo i często zarabiają wyższą stawkę godzinową (w zależności od klubu).

*

Wprowadzenie grupowych treningów do oferty – pierwsze kroki

*

Zacznij od podstaw – przygotuj wstępny program treningowy i zacznij od jednej małej grupy.

Wybierz unikatowy temat – rób sesje oparte o konkretny rodzaj sprzętu (taśmy TRX, kolarstwo halowe), wyniki (utrata wagi, Spartan Sprint) lub umiejętności (samoobrona, pilates).

Zidentyfikuj korzyści – wskaż korzyści związane z tematem przewodnim lub metodą stosowaną podczas sesji.  Podkreśl, że uczestnicy treningów w małych grupach cieszą się zindywidualizowaną uwagą prowadzącego (za niższą cenę niż w przypadku treningu jeden na jeden).

Zaplanuj jasny kosztorys – jest to szczególnie ważne, gdy oferuje się bezpłatny tydzień lub sesję treningową – co Stevenson zaleca klubom dwa lub trzy razy w roku.

Zaproś ambasadorów do współpracy – mowa o członkach klubu, którzy są entuzjastycznymi liderami społeczności fitness. Poproś o opinię i rozważ zaoferowanie zniżki, jeśli opublikują w mediach społecznościowych informacje o swoich doświadczeniach z Twojego treningu grupowego.

*

Efektywny trening w małych grupach – jak go prowadzić?

*

„Lubię, gdy klienci wykonują trening obwodowy, który obejmuje ćwiczenia w parach, w takich samych proporcjach co ćwiczenia indywidualne” – mówi Russell Wynter certyfikowany Trener Personalny, Master Trener, współwłaściciel MadSweat w Scottsdale w Arizonie. „W ten sposób każdy naprawdę efektywnie trenuje i świetnie się bawi przez 45 minut, które spędzamy na sali”.

W skutecznej realizacji celów treningowych w grupach kluczowy jest poziom umiejętności. Podczas tworzenia małych grup kieruj się poziomem sprawności swoich podopiecznych. To pozwoli Ci na dobranie odpowiedniego programu ćwiczeń i celów. W grupie klientów o wyższym poziomie możesz być bardziej kreatywny i wprowadzać bardziej złożone ćwiczenia. Pamiętaj jednak, że jeden lub dwóch klientów na wyższym poziomie w małej grupie może służyć jako przykład i motywacja dla innych.

Jeżeli czujesz, że grupowe treningi personalne to właśnie Twój kierunek, warto zainteresować się uzyskaniem profesjonalnych kwalifikacji z tego zakresu. Za granicą dostępne są kursy i certyfikaty z zakresu indywidualizowania grupowych doświadczeń szkoleniowych pod kątem celów każdego klienta, np. NASM Group Personal Training Specialization (NASM-GPTS).

Reasumując, treningi grupowe mogą być doskonałym uzupełnieniem pracy trenera personalnego. Dla klienta podstawową zaletą jest cena. Dzięki takiej ofercie uzyskuje niemal wszystkie zalety treningu indywidualnego znacznie niższym kosztem. Takie spotkania są dostosowane do potrzeb wszystkich uczestników grupy, dobranych według poziomu sprawności. Treningi personalne prowadzone dla grupy to również wspaniała okazja na zaprezentowanie swojej osobowości, stylu i usług kilku osobom jednocześnie. Niewątpliwie jest to spora oszczędność czasu, a jak wiadomo – czas to pieniądz.

Autor: Marta Soroka

Polecamy także:

Najlepszy kurs na trenera personalnego – Najważniejsze elementy

17 wskazówek udanego biznesu trenera personalnego

x
Zapisz się do newslettera