X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Tworzenie filmów na social media - pięć najważniejszych zasad

24 lis 2020

Wraz z rozwojem platform społecznościowych potrzeba bycia na bieżąco, aby promować swoją markę, stała się niezbędna - obejmuje to także tworzenie krótkich filmików. Dziś skoncentrujmy się na niektórych zasadach, których możesz użyć podczas tworzenia filmów, a także na kilku prostych narzędziach, które pomogą zwiększyć efektywność publikowania.

1. Bądź realny

Oznacza to, że rzeczywistymi osobami na Twoich filmach powinni być realni ludzie z Twojego otoczenia. Próbujesz nawiązać kontakt z ludźmi w swojej społeczności, więc musisz upewnić się, że pokazujesz prawdę i Twoją rzeczywistą markę fitness. Nie dajcie się wciągnąć w myślenie, że na każdym filmie musi być modelka lub musi być profesjonalnie nakręcony. W rzeczywistości większość ludzi nie jest modelami, więc ludziom trudniej jest emocjonalnie połączyć się z tymi treściami. Dobrą zasadą jest to, że 80% zawartości to pokazywanie realnych treści, a 20% to np. treści stockowe.

2. Nagłówek – pierwszy kontakt z odbiorcą

Tworzenie filmów będzie wymagało odpowiedzi na jedno podstawowe pytanie - „dlaczego ktoś miałby chcieć kupić Twój produkt lub usługę?” Pamiętaj, że kierujesz ofertę do kogoś, kto ma problem i może potraktować Ciebie jako rozwiązanie. Ten nagłówek musi przyciągać uwagę widza.

Świetnym przykładem może być nagłówek, który brzmi: „Tak wygląda utrata wagi 15 kilogramów”. Wyobraź sobie, że siedzisz na kanapie jako ktoś, kto przez całe życie zmagał się z utratą wagi. Następnie przeczytaj ten slogan i zobacz zdjęcie przed i po osoby, która straciła 15 kilo. Taka metoda gwarantuje Ci zwiększenie zainteresowania Twoją publikacją.

W nagłówku staraj się nie skupiać na tym, co masz do zaoferowania. Zbyt wiele razy publikujemy treści, które koncentrują się wyłącznie na sobie samym. Nigdy nie mów o sobie. Nie martw się, będzie na to czas i miejsce.

3. Harmonogram działań – bądź konsekwentny

Posiadanie harmonogramu na Instagramie rozwiązuje problem spójności. Jeżeli chcesz nauczyć ludzi, aby oglądali Twoje filmy, musisz mieć ich dużo i często je publikować. Dwie polecane z najbardziej popularnych aplikacji do prowadzenia harmonogramu które można pobrać za darmo w App Store to Hootsuite i APPHI.

Po pobraniu tych aplikacji możesz zaplanować cały tydzień treści. W ten sposób masz przynajmniej jeden gotowy film/post do użycia każdego dnia tygodnia, co pozwala zyskać większą ilość obserwujących każdego dnia. Dobrą praktyką jest zaplanowanie tygodnia do przodu.

Najważniejsze to aby pamiętać, że niewykonanie planu oznacza niepowodzenie w kolejnych tygodniach! Nie możesz tworzyć spójnych filmów, nie mając pojęcia, co i kiedy będziesz publikować.

4. Dołącz napisy do filmów

Jedną z najlepszych wskazówek, jest używanie napisów w filmach. Powodem jest to, że prawdopodobieństwo obejrzenia go jest o 70% większe. Dlaczego ? Nie zakładaj, że Twoje filmy będą oglądane za każdym razem, gdy je opublikujesz. Głównym powodem jest to, że wiele osób znajduje się w miejscach publicznych lub cichych. Kiedy przeglądają media społecznościowe zwyczajnie nie chcą włączać głośności. Zwykle masz tylko jedną szansę, aby ktoś oglądał Twoje treści, więc uznaj to za ważny punkt!

5. Wezwij do działania

Pokaż wezwanie do działania, które ma również w sobie poczucie pilności/niedostępności. Oznacza to, że musisz dać ludziom powód do kliknięcia łącza teraz, a nie później. Świetnym przykładem może być „Kliknij link, aby zarezerwować miejsce, zostało tylko osiem miejsc”. Dzięki temu czytelnik zdaje sobie sprawę, że musi działać w danej chwili i nie odkładać tego na później.

 

Polecamy także :

Kwalifikacja trener personalny – czy trzeba uzyskać nowy certyfikat?

Kwalifikacja "trener personalny" – czy trzeba uzyskać nowy certyfikat?

x
Zapisz się do newslettera