Zamknięcie fitness klubów i siłowni znacznie ograniczyło możliwości podejmowania aktywności fizycznej, która była tak istotna także dla zachowania zdrowia psychicznego. Dodatkowo eksperci zakładają, że pandemia zwiększy i tak już niepokojąco niski poziom aktywności fizycznej. Przed pandemią aż 46% Europejczyków deklarowało, że nigdy nie ćwiczyło, a szacuje się, że 4/5 europejskich nastolatków nie spełniało wytycznych WHO dotyczących aktywności fizycznej.
Sytuacja zmusiła sektor fitness do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań promujących aktywność fizyczną. Wielu operatorów fitness poszerzyło swoją ofertą cyfrową o treningi na żywo dostępne w mediach społecznościowych i wykorzystujące do treningu przedmioty codziennego użytku.
KE z kolei przemodelowała swoją kampanię #BeActive, rozpoczętą w 2015r, poprzez uruchomienie #BeActiveAtHome, który wykorzystuje media społecznościowe. Komisja aktywizuje Europejczyków do aktywności i ćwiczeń w domu, a także do wymiany pomysłów na temat takiej aktywności. W maju ub r w ramach akcji uruchomiona została pierwsza godzina #beactive, która zachęciła tysiące ludzi w całej Europie do udziału w jednoczesnej, godzinnej aktywności fizycznej.
Polecamy także:
Wczoraj ruszyło 1700 klubów fitness, a dziś branża składa przedsądowe wezwanie do odmrożenia.