X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Wykorzystaj social media w marketingu trenera personalnego (cz. 2)

27 wrz 2020
Źródło: https://blog.nasm.org/

Publikowanie zdjęć lub filmów w celu przyciągnięcia wielu polubień, pochlebnych komentarzy i potencjalnej fali nowych obserwujących – to w naszych czasach codzienność. Wielu profesjonalistów z branży fitness jest coraz bardziej zmęczonych znaną nam „grą” w mediach społecznościowych. Możesz jednak promować swój biznes fitness w social mediach, nie dając się wciągnąć w ten szum. Jak to zrobić?

Social media to potężne narzędzie. Korzysta z niego niemal każdy z nas, co jednocześnie ułatwia i utrudnia skuteczne działania marketingowe stosowane z wykorzystaniem tego kanału. Z jednej strony – łatwo jest dotrzeć do potencjalnych klientów. Z drugiej zaś trudno przedrzeć się przez gąszcz informacji zamieszczanych przez pozostałe setki tysięcy trenerów czy instruktorów. W pierwszej części artykułu przybliżyliśmy pierwszą tendencję, która może być przydatna podczas prowadzenia skutecznej promocji swoich usług w mediach społecznościowych. Co jeszcze warto wiedzieć, aby lepiej wykorzystywać social media do promocji swojego biznesu w branży fitness? Zapraszamy do lektury drugiej części wpisu.

*

Pielęgnuj w realnym życiu interakcje z mediów społecznościowych

*

Czy zdarzyło Ci się, że kolega lub klient wspomniał o czymś, co opublikowałeś w mediach społecznościowych, kiedy spotkaliście się twarzą w twarz? W miarę jak media społecznościowe stają się coraz większą częścią naszego życia dzieje się zabawna rzecz. Więcej osób decyduje się na rozmowy o postach społecznościowych w prawdziwym życiu niż w Internecie pod samym postem. Oto dwa sposoby pozytywnego wykorzystania tej tendencji.

*

Poruszaj istotne tematy

*

Jednym z najlepszych sposobów zachęcania do osobistych dyskusji (oprócz zaangażowania online) jest celowe publikowanie treści, które Twoi odbiorcy uznają za najbardziej istotne. Takie posty sprawiają, że Twoi odbiorcy są bardziej skłonni do nawiązania kontaktu. Jeśli dobrze znasz swoich docelowych klientów, będzie to stosunkowo łatwe. Najtrudniejsza część polega na zachowaniu równowagi między tworzeniem treści z myślą o odbiorcach a pozostaniem wiernym celom marketingowym własnej marki.

Załóżmy, że wielu Twoich klientów ma dzieci. Mając to na uwadze, możesz publikować treści związane z zachęcaniem do aktywnego trybu życia dla całej rodziny. Z pewnością spotka się to ze świetną reakcją. Jest jeden haczyk – jeśli Twoja firma nie kręci się wokół „aktywności rodzinnej”, zbyt częste publikowanie tego typu treści grozi osłabieniem marki i działań marketingowych. Pozostawaj wierny sobie – buduj swój wizerunek w oparciu o autentyczność.

Z drugiej strony, jeśli rodzinna sprawność fizyczna jest Twoją niszą, dzięki takim tematom możesz zyskać doskonałą efektywność działań marketingowych. Znajdź zagadnienia, dzięki którym Twoi klienci będą chcieli nawiązać kontakt online i osobiście. Dzięki starannemu planowaniu działań online będziesz w stanie znaleźć właściwą równowagę pomiędzy zainteresowaniami klientów a marketingiem własnej marki.

*

Słaby punkt

*

Niektórzy profesjonaliści z branży fitness wychodzą z założenia, że otwarcie się na Facebooku i Instagramie na temat różnych obaw lub trudnych wyzwań może postawić ich w złym świetle. W rzeczywistości jest inaczej. Jeśli zastosujesz odpowiednią strategię i zrobisz to z taktem, udostępnianie niektórych słabych punktów w mediach społecznościowych może mieć pozytywny wpływ na to, jak ludzie na Ciebie zareagują. Nikt nie lubi perfekcyjnych ludzi – zarówno online, jak i offline. Pozwól swoim potencjalnym podopiecznym identyfikować się z Tobą i Twoimi słabościami, aby zachęcić ich do kontaktu. Wzmacnianie pozytywnego i szczerego wizerunku z pewnością zwiększy szanse na nawiązywanie potencjalnych współpracy.

Media społecznościowe mogą nieraz wydawać się pozbawione "ludzkiego pierwiastka" stanowiącego przecież cel i sedno relacji międzyludzkich. Właśnie dlatego, dzielenie się czymś bliskim sercu sprawia, że ​​ludzie zwracają na to większą uwagę, a następnie przenoszą tę dyskusję na rzeczywiste interakcje.

Co więcej, gdy ludzie odnoszą się do Twojej historii lub doceniają okazaną przez Ciebie wrażliwość, mogą być bardziej skłonni sięgnąć po Twoje wsparcie w zakresie zdrowia i sprawności fizycznej. A przecież okazja do pomocy w zintegrowaniu zdrowych nawyków z codziennym życiem jest podstawowym celem relacji dla każdego oddanego swej pracy profesjonalisty z branży fitness.

Reasumując, rozpoczynając swoją działalność w branży fitness warto od samego początku wdrażać przemyślaną i maksymalnie zoptymalizowaną strategię marketingową. Twoją przewagą w social mediach może być doskonała znajomość tego narzędzia i wysokiej jakości treści nastawione na budowanie swojej marki. Pamiętaj jednak, że równie ważna jest znajomość swoich odbiorców. To właśnie ona pozwoli Ci na nawiązywanie wartościowych kontaktów online, a następnie przenoszenie ich na realne współprace i znajomości.

Polecamy także:

Wykorzystaj social media w marketingu trenera personalnego (cz. 1)

Wykorzystaj social media w marketingu trenera personalnego (cz. 1)

x
Zapisz się do newslettera