X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Zasady etyki trenerskiej, czyli jak nie stracić w oczach potencjalnego Klienta

19 cze 2020

Czasy, kiedy trening personalny zarezerwowany był wyłącznie dla zamożnego klienta luksusowych klubów fitness bezpowrotnie minęły. Dzięki temu trenerów personalnych jest coraz więcej, a usługa treningu personalnego jest coraz bardziej dostępna i popularna.

Oto krótka lista zasad dla trenera personalnego, który nie chce dawać swojemu podopiecznemu poczucia, że wyłącznie uszczupla jego portfel. Wdrożenie przynajmniej części z nich ułatwi Ci pracę i pozwoli wyróżnić się z tłumu, bo najlepszą reklamą trenera jest zadowolony Klient.

  • Potwierdzaj trening umówiony dzień wcześniej przy pierwszym spotkaniu. Potwierdzanie treningu każdorazowo może spowodować, że Twój podopieczny w chwili słabości odwoła trening, bo przecież nie jest potwierdzony.
  • Nie odwołuj zaplanowanych treningów w ostatniej chwili.
  • Planuj treningi tak, aby mieć chwilę czasu na rozmowę z podopiecznym po treningu. Nie wprowadzaj atmosfery zniecierpliwienia, jeśli Twój Klient zadaje Ci pytania po treningu.
  • Nigdy nie przychodź do pracy „wczorajszy”.
  • Jedyną gwiazdą na treningu jest Twój podopieczny.
  • Zostaw swoje problemy osobiste w domu i nigdy nie przynoś ich na trening.
  • Omów warunki współpracy (cenę, sytuację, gdy któraś ze stron odwołuje trening, itp.) ze swoim Klientem w sposób zrozumiały na samym początku.
  • Jeśli Twój podopieczny spóźnia się na trening sporadycznie to nie komentuj tego złośliwie i nie rób mu wyrzutów. Jeśli sytuacje są częste kulturalnie zwróć na to uwagę, ale nie obrażaj się i nie spóźniaj się w ramach „zemsty” i nauki dobrych manier.
  • Przed rozpoczęciem współpracy zawsze zrób rzetelny wywiad ze swoim podopiecznym.
  • Nie podejmuj współpracy, jeśli problem zdrowotny lub cel potencjalnego Klienta wychodzi poza Twoje kompetencje i wiedzę. Zarekomenduj innego trenera, który sprosta zadaniu.
  • Przygotuj plan działania dla swojego podopiecznego. Ludzie lubią wiedzieć dokąd zmierzają, to co robią nie jest przypadkowymi ćwiczeniami.
  • Nigdy nie składaj obietnic, których nie możesz dotrzymać; nie obiecuj rzeczy niemożliwych. Wyznaczajcie realne cele i róbcie to wspólnie.
  • Prowadź „archiwum” planów treningowych swojego podopiecznego, ale przechowuj tylko najistotniejsze informacje, które najłatwiej będzie Wam porównać.
  • Unikaj używania w komunikacji z Klientem skomplikowanego i niezrozumiałego żargonu trenerskiego.
  • Zwracaj uwagę w jaki sposób zwracasz się do swojego podopiecznego. Może zamiast „Robisz to źle” powiedz „ Spróbuj wykonać to ćwiczenie w taki sposób”.
  • Zawsze demonstruj ćwiczenia w taki sposób, aby każda osoba, zwłaszcza początkująca, rozumiała czego oczekujesz.
  • Zadbaj o uporządkowaną przestrzeń, w której prowadzisz trening ze swoim podopiecznym.
  • Dokształcaj się i poszerzaj swoją wiedzę regularnie.
  • Nie rozmawiaj przez telefon podczas sesji treningowej, nie sprawdzaj powiadomień na social mediach.
  • Nie publikuj zdjęć z treningu bez zgody Klienta.
  • Jeśli widzisz, że na siłowni ktoś wykonuje ćwiczenie niepoprawnie i grozi to kontuzją albo urazem, nie przechodź obojętnie i nie wyśmiewaj. Podaj „pomocną dłoń”. To może być Twój potencjalny Klient.
  • Dołóż wszelkich starań, aby być przykładem i motywacją dla swojego podopiecznego.
  • Zadbaj o swój wygląd, zdrową i proporcjonalną sylwetkę.
  • Zadbaj o schludny czysty strój sportowy.
  • Chwal swoich podopiecznych. Poświęć czas na to, żeby pokazać swojemu podopiecznemu, że bardzo doceniasz pracę, którą wykonuje.
  • Bądź szczery ze swoim podopiecznym. Dawaj mu znać jeśli zauważysz dobrą albo złą zmianę.
  • Nie karz złych nawyków żywieniowych swojego podopiecznego ciężkimi treningami. Zamiast tego poświęć czas na edukację i podpowiedz jak podejmować właściwe decyzje stojąc przy lodówce albo robiąc zakupy w sklepie spożywczym.
  • Udzielaj tylko konstruktywnej krytyki, bo w ten sposób Twój podopieczny zachowa godność, a ty możesz osiągnąć swój cel. Jeśli nie masz doświadczenia w dawaniu feedback’u zastosuj metodę „na kanapkę”, czyli pochwala zachowania lub postawy – krytyka zachowania lub postawy i poszukiwanie sposobu rozwiązania problemu – pochwała zachowania lub postawy i wyrażenie chęci pomocy.
  • Zawsze znajdź czas, aby pomóc trenerom, którzy mają mniej doświadczenia niż ty.
  • Bądź profesjonalistą, który autentycznie kocha ludzi i chce im pomagać.

 

Artykuł eksperta - Lidia Zamyłko

https://www.branzafitness.com/category/wszystkie/odziez/Instruktorka i trenerka fitness z 20-letnim doświadczeniem, na co dzień prowadzi regularne treningi w kilku warszawskich klubach fitness. Wszechstronny i licencjonowany instruktor i trener fitness. Zdrowy  i aktywny styl życia propaguje w radio, telewizji i na łamach wielu czasopism. Pracę trenera z sukcesem łączy z pracą Marketing Managera w sieci klubów Holmes Place, gdzie jest odpowiedzialna za komunikację i PR marki.

x
Zapisz się do newslettera