X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

O jakie współprace warto zadbać, aby korzystać z benefitów?

30 Cze 2020

Dynamiczny rozwój branży fitness w ostatnich latach sprawił, że rozwinęły się dodatkowe gałęzie rynku. Otwiera to szeroki wachlarz możliwości trenerom personalnym, zwłaszcza w kwestii nawiązania owocnych współprac.

Ludzie trenujący korzystają z suplementów, cateringów żywieniowych, prestiżowych akcesoriów do treningu, a także wielu innych.

Trener Personalny stabilne źródło dochodu osiąga najczęściej wtedy, gdy pozyska wystarczającą ilość klientów na swoje usług, wypełniając przez to terminarz.

Wielu specjalistów otwarło się teraz na formę współpracy online z klientem i jest to ogromny krok w przyszłość, który przychodzi do nas jak większość trendów zza oceanu.

W internecie trener personalny sprzedaje już nie tylko swój czas, ale również automatyzuje swój biznes, poprzez dystrybucję takich produktów jak zindywidualizowane plany treningowe, czy ebooki, oraz kursy, lecz na tym nie koniec.

Pewnie zauważyłeś już, że klienci branży fitness i tak kupują produkty, które możesz im polecić, to w Twojej kwestii leży odnalezienie tych potrzeb zakupowych, nawiązanie współpracy, a następnie polecenie świetnej jakości produktu, czy usługi, która przyniesie Ci dodatkowy zysk.

Szeroki wachlarz możliwości o którym mowa była wcześniej, to przede wszystkim możliwość nawiązania owocnych współprac z innymi podmiotami w naszej branży, jak i branżach pokrewnych. Doświadczeni trenerzy posiadają już sporą wiedzę biznesową, przez co zdążyli stworzyć sobie dodatkowe źródła dochodu, które stały się drugą wypłatą.

Najczęściej mamy do czynienia z tak zwanym partnerem strategicznym.

W tym miejscu należy jasno określić kim jest partner strategiczny, mianowicie jest to podmiot docierający do tych samych, lub podobnych klientów, natomiast świadczący inne usług i sprzedający inne produkty.

Takie położenie umożliwia nam zwiększanie liczby klientów, bez utraty własnych zasobów. W praktyce taka współpraca obiera różne formy. Należy pamiętać, że nawiązywanie współpracy z jakimikolwiek podmiotami powinno być przez nas traktowane tak samo poważnie, jak współpraca z klientem, a także potwierdzone odpowiednią umową.

Catering żywieniowy

Jeżeli decydujemy się na współpracę z cateringiem żywieniowym to możemy nie tylko wzajemnie polecać sobie klientów, ale stworzyć system w którym każdy kto staje się Twoim klientem, otrzymuje wysoki rabat na catering. Natomiast klient, który zakupi catering może uzyskać rabat na Twoje usługi, a nawet darmową próbkę współpracy z Tobą.

Coachowie i trenerzy biznesu

Gdy mamy bardzo dobry warsztat trenerski i naszą grupą docelową są na przykład managerowie wyższego szczebla, to możemy nawiązać współpracę z trenerami biznesu, którzy na co dzień pracują z kadrą kierowniczą. Takie osoby często potrzebują zadbać dodatkowo o sylwetkę i odżywianie, aby być efektywniejszym.

Jest to świetna okazja dla obrotnego trenera personalnego, który potrafi zaopiekować się tym segmentem klienta, który jest atrakcyjny, ale jednocześnie bardzo wymagający.

Gabinety fizjoterapii

Fizjoterapeuci pracując ze swoimi pacjentami nad sprawnością, czy zdrowiem. Nie mają już czasu na pracę mięśniową, w tym momencie zaczyna się rola dobrego trenera, który ściśle współpracuje z fizjoterapeutą.

Jest to o tyle inna współpraca od innych, że zakłada wzajemne zajmowanie się jedną osobą.  Taka forma współpracy występuje już długi czas w Stanach Zjednoczonych, czy Niemczech.

Osoby przychodzące do fizjoterapeuty i tak będą musiały przepracować z nim pewien problem, a Ty w tym momencie stanowisz świetne wsparcie i zyskujesz klientów, jeżeli natomiast to do Ciebie przyjdzie nowy klient, możesz od razu polecić mu fizjoterapeutę z którym współpracujesz.

Gabinety dietetyczne

Wielu trenerów kusi wizja dodatkowego zarobku, poprzez rozpisywanie planów żywieniowych i w niektórych przypadkach oczywiście jest to w miarę dobre źródło dochodu.

Warto jednak poważnie przemyśleć współpracę z gabinetami dietetycznymi, zwłaszcza jeżeli są to prężnie rozwijające się podmioty, ponieważ większość klientów takiego gabinetu może się zgłosić do nas, co daje nam praktycznie podwójną ilość potencjalnych podopiecznych.

Dodatkowym benefitem jest to, że nie rozpisując planu żywieniowego, mamy więcej czasu. Oddajemy osobę pod opiekę specjalisty, który jest na przykład pasjonatem dietetyki, będącym po 5 letnich studiach, przy tym możemy otrzymać za samo polecenie nawet 30% prowizji i tak samo działa to w drugą stronę.

To mądre posunięcie biznesowe, więc warto taką współpracę nawiązać.

Inni trenerzy

Utworzenie teamu trenerskiego to jeden z najlepszych pomysłów, który na dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku fitness możemy wdrożyć.

Nie chodzi tutaj absolutnie o to, abyś każdemu swojemu klientowi polecał innego trenera. Bardziej o to, że każdy trener posiada, a przynajmniej powinien posiadać pewną specjalizację, czyli niszę w której pracuje.

Często nie mamy wpływu na to jaki klient do nas przyjdzie prosząc o pomoc. Może się zdarzyć tak, że do Twojego kolegi, który zajmuje się głównie treningiem kulturystycznym zgłosiła się osoba oczekująca treningu funkcjonalnego, więc taki trener może przekazać klientowi kontakt do Ciebie.

Natomiast gdy to do Ciebie trafi osoba zainteresowana kulturystyką, Ty jako specjalista w innej dziedzinie, przekażesz kontakt do swojego znajomego trenera.

W ten sposób zyskujemy na wizerunku specjalisty. Mamy wyselekcjonowaną grupę klientów z którymi pracujemy na podstawie naszej specjalizacji, a przy tym łatwiej pozyskujemy potencjalnych podopiecznych.

Własne źródła dochodu, czyli skalowanie i rozwój biznesu online.

Jeżeli rozwijamy swoje kanały w mediach społecznościowych, a także skutecznie budujemy markę, co pozwala odróżnić się na tle konkurencji, to mamy możliwość rozwinięcia biznesu w formie online, który staje się zautomatyzowany poprzez usystematyzowany lejek sprzedażowy.

W dzisiejszych czasach mamy już szereg narzędzi pomocny zbudowaniu solidnego biznesu online.

W pierwszej kolejności powinniśmy zastanowić się nad tym jaki powtarzalny produkt mógłby pomóc naszym klientom. Tutaj możemy wyróżnić między innymi przydatne ebooki edukacyjne, programy treningowe w formie video, czy też szkolenia w tak niszowych tematach, jak trening w biurze, czy też prewencja urazów.

Następnie będziemy potrzebować własnej platformy, której stworzenie możemy zlecić specjalistom IT. To jest nasz sklep, miejsce w którym klienci będą mogli zakupić nasze produkty.

Mamy już gotową bazę. Całość powinna teraz przyciągnąć wokół siebie klientów i w tym celu wykorzystujemy płatne formy reklamowe, takie jak facebook, instagram, youtube, czy linkedin, których zadaniem jest przekierowanie użytkownika na naszą stronę.

Jedną z najpopularniejszych form marketingu, która wraca do łask jest e-mail marketing, którego zadaniem jest dostarczanie klientom regularnych komunikatów poprzez pocztę elektroniczną. Jest to ogromny plus dla naszego biznesu, ponieważ odpowiedni mailing pozwala utrzymać stałą relację z klientem i nie pozwala o sobie zapomnieć.

Aby skutecznie zwiększać bazę mailową, będziemy musieli przekonać potencjalnego podopiecznego do tego, aby pozostawił nam kontakt do siebie.

W tym celu wykorzystuje się tak zwany lead-magnet, czyli darmową wartość dla użytkownika. Osoba, która zapisuje się na naszą listę otrzymuje właśnie taką wartość w postaci ebooka, infografiki, przydatnego nagrania, biuletynu, czy darmowego planu treningowego, a naszym zadaniem jest później umiejętne nawiązanie relacji z naszym klientem.

Firma suplementacyjna

Sprecyzowana współpraca z firmą suplementacyjną, potrafi dostarczyć dużego zastrzyku dodatkowej gotówki. Głównie dlatego, że w tej sytuacji mamy aktywny wpływ na nasze wyniki sprzedażowe.

Jeżeli współpracujemy z klientem, którego prowadzimy w drodzę do lepszej sylwetki, czy sprawności, to uwzględniamy również plan suplementacyjny. Potencjalny podopieczny i tak gdzieś musiałby zakupić witaminy, minerały, czy białko.

Dzięki współpracy z daną firmą, która ma sprawdzone produkty, możemy zaoferować podopiecznemu rabat na suplementy, samemu przy tym zyskując nawet do 30% za samo polecenie takich produktów.

Sama rekomendacja i zakup, powoduje, że każdego miesiąca zarabiamy o kilkaset złotych więcej.

Pamiętajmy przy tym punkcie o najważniejszym.

Polecajmy klientom tylko dobrej jakości suplementy w optymalnych cenach. Jako profesjonaliści, nie powinniśmy polecać niesprawdzonych produktów, które nie wpłyną aktywnie na cel danej osoby. Zwłaszcza jeżeli przy tym kosztują one kilkukrotnie więcej, niż zwyczajowa cena rynkowa.

Akcesoria i sprzęt sportowy

W dzisiejszych czasach nie brakuje sprzętu sportowego, istnieje już pewne zatarcie między markami takich produktów i zwykle konkurują one ceną, dywersyfikacją, lub innymi zabiegami marketingowymi.

Jeżeli znamy świetną firmę z akcesoriami sportowymi, to możemy ułatwić wybór naszemu klientowi, poprzez polecenie odpowiedniego sprzętu. Jeżeli współpracujemy z nim online, także możemy pomóc w wyborze np. stroju sportowego, czy innych przydatnych akcesoriów.

W ten sposób pomagamy klientowi dokonać wyboru, a my kolejny raz otrzymujemy prowizję od sprzedaży takich produktów.

Nikt nie powiedział, że musimy się ograniczać do drobnych sprzętów.

Jeżeli potrafisz odnaleźć klienta, który potrzebuje bieżni, czy też wyposażenia domowej siłowni to jest to kolejna okazja, by pomóc klientowi przy tym uzyskując dodatkowe benefity.

Pamiętajmy o tym, że nawiązywanie współprac z partnerami strategicznymi to ogromna odpowiedzialność i relacja, którą należy pielęgnować.

Nie sztuką jest nawiązać dziesiątki kooperacji z których nic nie wynika.

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie, czyli dopasowane do naszych wartości, jak i ustrukturyzowane, z jasno określonymi zasadami, zawarcie współprac, które dadzą benefity po obu stronach według zasady win-win.

Artykuł eksperta - Jakub Żuk

Przedsiębiorca, inwestor, właściciel KierunekTrener i Agencji Eximus, zwiększa zyski trenerów personalnych i podmiotów w branży fitness, poprzez social media, prelegent takich wydarzeń jak konferencja REPS, wykładowca w akademii one more time, wybrany na osobowość roku 2019 w kategorii polityka, najlepszy trener personalny według oferteo trzy lata pod rząd od roku 2018.

 

 

 

 

x
Zapisz się do newslettera