X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

4 twarze trenera personalnego. A Ty, jakim trenerem jesteś?

06 lis 2020
Źródło: na postawie materiału prasowego stack.com

Trening personalny to forma aktywności, która coraz częściej wybierana jest przez klientów. Jeszcze kilka lat temu osobisty trener personalny uznawany był za wartość "premium", teraz ta usługa jest dostępna dla każdego. A to przede wszystkim dzięki coraz większej liczbie osób, które posiadają kwalifikacje instruktora lub trenera. W branży wciąż pojawiają się nowe twarze, o różnych poglądach i popieranych metodach. Jakie wyróżniamy typy trenerów personalnych?

Każdy z wyróżnionych typów trenera personalnego charakteryzuje się czymś innym i często stosuje inne praktyki. Niestety, wielu z nich nieumiejętnie balansuje pomiędzy sprzedażą a doświadczeniem. Co w ostateczności skutkuje niepotrzebnym "zametkowaniem" do danej kategorii. Niekiedy niesłusznie.

*

Jakie typy trenerów personalnych możemy wyróżnić?

1. Sprzedawca

Czyli typowy trener, który kieruje się sprzedażą, ale nie ma żadnych praktycznych podstaw w branży. Taka postawa daje gwarancję na krótkotrwały sukces. Oczywiście, bycie trenerem nastawionym na sprzedaż nie jest złe. To w dzisiejszych czasach pewnego rodzaju odwaga i forma budowania własnej wartości. Problem pojawia się jednak, gdy klient nie widzi rezultatów, doznaje kontuzji lub czuje, że trener nie odpowiada jego potrzebom. Szybko można wtedy zweryfikować czy cena usługi była tego warta.

2. Ekspert

Ekspert wie wszystko najlepiej. Czyta, szuka nowości i zgłębia swoją wiedzę o metodach i  ćwiczeniach. Zazwyczaj jego eksperckość przysłania inne ważne rzeczy. Niekiedy ten typ trenera, choć wykształcony, nie przykłada uwagi do promocji własnej osoby i do działań marketingowych. Jest polecany, znany w środowisku, ale incognito w sieci. Co gorsze,  uważa, że ​​same umiejętności i bycie dobrym trenerem wystarczą, aby zbudować listę stałych klientów.

3. Influencer

Zapewne każdy może wymienić co najmniej jedną osobowość ze świata fitness, która bardziej interesuje się followersami na Instagramie niż faktyczną edukacją i instruktażem. Jak wiadomo social media to doskonałe narzędzie marketingowe. Niestety weryfikacja w tym zawodzie następuje na sali. Świetnie zarządzane profile na Instagramie i doskonałe ciało nie zastąpią wiedzy, umiejętności instruktażowych i motywacyjnych.

 4. Zrównoważony

Zrównoważony trener to typ osoby, która posiada solidne podstawy – wykształcenie i odpowiednie umiejętności. Można powiedzieć, że ten typ jest idealnym odzwierciedleniem trenera, którego szuka większość klientów. Zrównoważony typ jest obecny w sieci, umie się poruszać w mediach społecznościowych i jest dobrym coachem. Potrafi się również odpowiednio "sprzedać".

A Ty? Jakim trenerem jesteś?

***

Polecamy także:

Treningi personalne w grupach – dlaczego warto wprowadzić je do oferty?

Treningi personalne w grupach – dlaczego warto wprowadzić je do oferty?

 

x
Zapisz się do newslettera