X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Jak jedzą Polacy? Raport Kukuła Healthy Food

14 sty 2021
Źródło: Raport „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” na podstawie badania przeprowadzonego przez ogólnopolski instytut badawczy na grupie 1020 Polaków w wieku 18-65 lat.

Z raportu firmy cateringowej Kukuła Healthy Food nt diet pudełkowych Polaków wynika, że dla większości konsumentów kluczowa przy wyborze diety jest jej jakość, cena i różnorodność. Z cateringu dietetycznego korzysta 12% Polaków, z których 55% chce się zdrowo odżywiać, a 48% schudnąć. 39% natomiast nie ma czasu na gotowanie, więc z diety korzysta dla wygody. Jednak aż 43% Polaków ma wątpliwości, co do jakości oferowanych posiłków. Wybierając dietę pudełkową aż 83% osób kieruje się różnorodnym menu, 76% elastycznością godzin dostaw, a 73% ceną. 63% Polaków twierdzi, że dieta pudełkowa to dobry sposób na zdrowy styl życia i racjonalne odżywianie.

Branża cateringu w Polsce

Raport Kukuła Healthy Food wskazuje także, iż branża cateringu dietetycznego jest jedną z szybciej rosnących w Polsce. Aktualna wartość rynku szacowana jest na ok. 1 mld zł, a szczyt wzrostu może nastąpić w 2025r. Okazuje się bowiem, że rośnie świadomość Polaków dotycząca zdrowego odżywiania oraz zdrowego stylu życia. Cena cateringu, która średnio wynosi ok. 2 tys zł miesięcznie, przestaje też już być dla Polaków wygórowanym kosztem. Najczęściej wybieraną dietą jest dieta standardowa (inaczej zbilansowana), którą zamawiają osoby bez problemów zdrowotnych i większych wymagań żywieniowych. Dużym zainteresowaniem cieszą się też diety dla sportowców (z większą zawartością białka) oraz ketogeniczna i vege. Kobiety najczęściej wybierają dietę o obniżonej kaloryczności, pomagającą zredukować wagę, a mężczyźni dietę sportową o zwiększonej zawartości białka. Polska jest też europejskim liderem w branży – wybór diet jest tu największy, a rynek rośnie najszybciej.

Kukuła Healthy Food

Kukuła

Kukuła Healthy Food jest jednym z największych rynkowych graczy w Polsce. W 2020r zanotowała 18 mln zł przychodu, co stanowiło wzrost sprzedaży na poziomie 80% w porównaniu do 2019r. Poza modernizacją produkcji, logistyki i systemu obsługi klienta, spółka powiększyła też obszar dostaw i obecnie dowozi catering do ponad 1100 miejscowości. Firma planuje obecnie rozbudowę hali produkcyjnej. Sytuacja pandemiczna tylko nieznacznie wpłynęła na ogólną skalę zamówień abonamentowych.

Branża cateringu dietetycznego w Polsce pomimo szybkiego rozwoju, najprawdopodobniej nieznacznie się zmieni po pandemii. Być może nastąpi jej konsolidacja, gdyż widać spory ruch w akwizycjach. Sporo też powstaje nowych firm, zwłaszcza tych lokalnych. Część z nich to skutek przebranżowienia się lokali gastronomicznych, które musiały dostosować się do nowych wytycznych rządowych. Podstawą ich biznesu stały się teraz posiłki na wynos.

Jak wynika z raportu najsilniejszymi trendami żywieniowymi w kraju jest wegetarianizm, weganizm oraz diety specjalistyczne (np. bez laktozy) i sezonowe (na bazie składników dostępnych o danej porze roku). Co 10 Polak jest już wegetarianinem, a kolejne 10% chce w najbliższym czasie spróbować takiego żywienia. 4% Polaków jest weganami, a 5% planuje wkrótce spróbować takiej diety. Widać więc, że coraz więcej Polaków ma świadomość, jak ważne jest zdrowe żywienie i stara się wdrożyć odpowiednie nawyki w swoje życie.

Polecamy także:

Ubezpieczenie, zus

Trenerze pamiętaj o obowiązkach w ZUS

x
Zapisz się do newslettera