X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Tegoroczny Kongres FEM także dla trenerów i instruktorów fitness!

17 kw. 2021

Ostatni czas postawił branżę fitness w trudnej sytuacji. W rozmowie z zespołem organizującym tegoroczną, piątą edycję Kongresu FEM - Marleną Kardasińską oraz Olgą Górską – dowiedzieliśmy się dlaczego szczególnie teraz warto postawić na edukację i jak dostosować event do potrzeb uczestników. Kongres zaplanowany na 17 czerwca dedykowany jest nie tylko managerom siłowni, ale również trenerom i instruktorom fitness.

Czym nowa odsłona Kongresu FEM różnić się będzie od poprzedniej?

Marlena Kardasińska: W tym roku na uczestników kongresu FEM Fitness Experience Management czeka cała masa nowości. Po pierwsze scenę Kongresu rozbijemy na dwie ścieżki edukacyjne. Jedna będzie dotyczyła zarządzania klubem fitness i obiektami sportowymi, druga zaś będzie dedykowana trenerom personalnym.

Mocno odświeżyliśmy agendę, sięgnęliśmy po nowe nazwiska i zaprosiliśmy znakomitych mówców spoza branży, aby na problemy naszych słuchaczy spojrzeć z szerszej perspektywy. Na scenie wystąpią m.in. Grzegorz Radłowski, Piotr Cieszewski, Paweł de Pourbaix czy Szymon Mrugała.

Nie mogło jednak zabraknąć przedstawicieli branży, znakomitych praktyków, którzy podczas wykładów, ale również warsztatów pochylą się nad problemami, z jakimi mierzą się nasi słuchacze. Wśród zaproszonych ekspertów znaleźli się: Sebastian Goszcz, Małgorzata Piasecka-Mróz, Krzysztof Pakulec, Katarzyna Figuła, Dorota Sędek czy Wojciech Herra.

Po raz pierwszy Kongres FEM będzie wydarzeniem jednodniowym. Panująca sytuacja pandemiczna mocno nadwyrężyła kondycję finansową wielu klubów fitness oraz trenerów, staramy się zatem zrealizować naszą misję edukacyjną i motywacyjną optymalizując koszty dodatkowe uczestnictwa w wydarzeniu tj. noclegi. Kongres odbędzie się w bezpiecznym terminie 17 czerwca 2021 w nowoczesnym hotelu DoubleTree by Hilton Warsaw.

Dlaczego zdecydowaliście się na zmianę kierunku merytorycznego eventu?

Marlena Kardasińska: Do takich zmian nakłoniła nas przede wszystkim chęć otwarcia nowych drzwi w rozwoju trenerów, bowiem wielu z nich na pewnym etapie swojej kariery decyduje się ją kontynuować w roli managera klubu. Chcieliśmy również zadbać o trenerów personalnych w rozumieniu prowadzonego przez nich biznesu – nadal ten zawód jest nieuregulowany, brakuje treści dotyczących zarządzania taką działalnością, a samym trenerom, mimo że są specjalistami w tym co robią, brakuje umiejętności sprzedażowych, marketingowych czy wiedzy prawniczej. Odpowiadając na głosy z rynku wcieliliśmy cieszący się niezwykłą popularnością i zainteresowaniem moduł OZTP – Ogólnopolski Zjazd Trenerów Personalnych, naszego flagowego wydarzenia dedykowanego tylko trenerom – PEI Pasja Edukacja Inspiracja, właśnie w struktury Kongresu FEM. Zatem na Kongres FEM zapraszamy nie tylko managerów klubów, obiektów sportowych, inwestorów, właścicieli studiów treningowych, klubów butikowych, ale również trenerów i instruktorów, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje również na płaszczyźnie biznesowej.

Jakie innowacje wprowadzacie na Kongres FEM?

Marlena Kardasińska: Absolutną nowością podczas Kongresu będą sesje Roundtables. To innowacyjna formuła prowadzenia paneli warsztatowo-prelekcyjnych. W przeciwieństwie do klasycznej organizacji, umożliwia interakcję między uczestnikami, kreuje platformę do wymiany myśli i doświadczeń. Każdemu stolikowi przypisany jest gospodarz, jednocześnie będący ekspertem w dziedzinie fitness i zarządzania. Moderuje on pogłębioną dyskusję na bieżące tematy dotyczące rozwoju branży. To idea, która wprowadza dynamizm, możliwość integracji i networkingu między uczestnikami. Roundtables to jedna z najwyżej ocenianych części wydarzeń biznesowych.

Dlaczego w takim kryzysie, w którym branża ta od lat nie była, potrzebne są eventy i wydarzenia jednoczące biznes?

Marlena Kardasińska: Jak nigdy branża fitness w tym czasie potrzebuje zjednoczenia, integracji, jednego głosu, platformy do wymiany doświadczeń i spostrzeżeń na temat tego, co zmieniła pandemia na rynku. To niezwykle trudny czas dla tego segmentu, chcielibyśmy dać naszym uczestnikom ogromną dawkę motywacji i inspiracji, a także przeświadczenie, że nie są sami. Myślę, że to również najwyższy czas na przygotowanie strategii dotyczącej wyciągania konsekwencji za decyzje, które nie były słuszne i budzą wiele wątpliwości. Niech nasze wydarzenie będzie nie tylko podsumowaniem tego co się wydarzyło, ale również czasem planowania tego, co za chwilę powinno nastąpić.

Jak zmieniło się nastawienie przedstawicieli branży - właścicieli klubów, trenerów personalnych - do tego typu eventów? Są bardziej zainteresowani, czy też jakiś dystans przez panujące warunki został zachowany?

Olga Górska: Nastawienie zmieniło się bardzo w porównaniu do czasów sprzed pandemii. Kryzys branży spowodował ogromne zjednoczenie i chęć wymiany doświadczeń między klubami. Przedstawiciele branży fitness mają dość spotkań online, braku kontaktu z pracownikami, klubowiczami i życia poniekąd w zamknięciu. Wielu czeka na kongres nie tylko ze względów merytorycznych ale również ze względu ogromnego głodu spotkania z ludźmi borykającymi się z podobnymi problemami.

Kongres FEM

Dlaczego mimo nieustannie trudnych warunków organizacyjnych nadal chcecie jako organizatorzy tworzyć wydarzenia nie tylko online?

Olga Górska: Właśnie z powodu tego „głodu” spotkań w „realu”. Po rozmowach z naszymi wystawcami, znajomymi z branży, widzimy, że ludzie mają dosyć izolacji, odosobnienia, ograniczonych kontaktów, zachowywania dystansu. Wszyscy pragniemy powrotu do normalności i szukamy jego namiastki we wszelkich możliwych formach. Na jesieni 2020 kilkukrotnie udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie przygotować event w reżimie sanitarnym w formule offline. Nie wyobrażamy sobie tego wydarzenia w formule online – to spotkanie branży, networking, poszerzenie wiedzy i wymiana doświadczeń. Nie wierzymy, że da się uczestników tak samo zaangażować prowadząc takie spotkanie wirtualnie.

O ile trudniej jest organizować eventy w "nowej rzeczywistości"? Co jest największym wyzwaniem?

Olga Górska: Nie da się określić o ile jest trudniej. Wymaga od nas większej pracy pod względem zabezpieczenia eventu. Organizacja wydarzenia jest sama w sobie wyzwaniem – największym jest zdecydowanie sprostanie wymaganiom uczestników i wystawców.

Jak radzicie sobie z pozyskaniem partnerów?

Olga Górska: Przez lata wypracowaliśmy wiele wartościowych kontaktów z dostawcami usług oraz produktów dla branży fitness poprzez liczne wydarzenia oraz portale branżowe. Coraz więcej upatruje szansy na realizację swoich celów sprzedażowych i marketingowych właśnie dzięki naszym eventom.

Dlaczego Kongres FEM będzie eventem bezpiecznym?

Olga Górska: Mamy doświadczenie w organizacji eventów w pandemii, dlatego wychodzimy na przeciw największym wymaganiom i standardom, w taki sposób, aby nasi uczestnicy czuli się bezpiecznie przy maksymalnym ograniczeniu niebezpieczeństwa zarażenia. Organizacja poprzedniej edycji FIWE była dla nas nie lada wyzwaniem, szczególnie ostatnie tygodnie, kiedy bacznie śledząc pojawiające się wytyczne dotyczące organizacji targów wdrażaliśmy kolejne zabezpieczenia naszego eventu. Wsparło nas wiele firm: DFE Security wyposażyła event w bramki kontrolujące wejścia oraz urządzenia mierzące temperaturę, Viva System dostarczyła bramy dezynfekcyjne, czy Infornet oraz Smmash, którzy wyposażyli nas oraz odwiedzających w maseczki i przyłbice.

Przeczytaj także

x
Zapisz się do newslettera