X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Networking w biznesie trenera – jakie błędy popełniasz?

14 wrz 2020
Źródła: https://blog.nasm.org/

Siła Twojego biznesu jest równa sile Twojej sieci kontaktów. Wielu profesjonalistów z branży fitness i trenerów personalnych poświęca ogromną ilość czasu na naukę swojego zawodu. Ciężko pracują, aby uzyskać certyfikaty, a następnie chcą wejść na rynek i rozpocząć treningi personalne z klientami. Szybko okazuje się, że rzeczywistość wygląda zgoła inaczej... Kluczem do sukcesu w biznesie trenera jest networking. Zobacz jakie błędy popełniasz podczas budowania swojej sieci.

Świeżo upieczeni trenerzy personalni szybko odkrywają, że ich kariera w tym zawodzie rozpoczyna się dopiero po tym, jak nauczą się efektywnego reklamowania, a w efekcie sprzedaży swoich usług. W większości przypadków oznacza to „pocztę pantoflową” i nawiązywanie kontaktów, zarówno online, jak i offline. A co jeżeli stawiasz pierwsze kroki w branży i nie wiesz jak efektywnie prowadzić networking? Przeczytaj artykuł i sprawdź czego unikać podczas budowania relacji biznesowych.

*

Czym jest (a czym nie jest) networking?

*

Tworzenie sieci kontaktów opartej na wymianie informacji powinno być pierwszą niskokosztową strategią. Pozwoli to zdobywanie nowych potencjalnych klientów, źródeł poleceń, źródeł przychodów i pozyskiwanie partnerów strategicznych. Ale zanim zaczniesz, czym właściwie jest networking?

To strategia marketingowa, której używa się do budowania nowych i wzmacniania istniejących relacji. Twoje cele w nawiązywaniu kontaktów to identyfikacja i rozwijanie relacji z partnerami polecającymi Twoje usługi, budowanie listy kontaktów, pozyskiwanie nowych klientów (bezpośrednio) i stopniowe zyskiwanie opinii najlepszego specjalisty w Twojej niszy fitness. Chodzi o to, aby stać się pierwszą osobą, która przychodzi na myśl ludziom, gdy chcą polecać dane usługi swoim znajomym, współpracownikom czy klientom.

*

Jakie błędy popełniają trenerzy budując i podtrzymując relacje?

*

Zacznij od oceny swojej istniejącej sieci kontaktów: masz biernych obserwatorów – znajomych, których spotkałeś tylko kilka razy; osoby wspierające – ludzi aktywnych w Twojej sieci, z którymi obecnie prowadzisz interesy (lub prowadziłeś w przeszłości); oraz ludzi, którzy są integralną częścią Twojej firmy.

Niewątpliwie zależy Ci na pielęgnowaniu tych jakże istotnych kontaktów. Co ważne, nie chcesz niszczyć relacji nieudolnie próbując przenieść ludzi z jednej kategorii do drugiej (na przykład zbyt gorliwie namawiając biernych obserwatorów do podjęcia współpracy biznesowej). Oto 7 rzeczy, których należy unikać podczas networkingu w biznesie trenera:

1. Próba sprzedaży: Networking polega na budowaniu kontaktów, powiązań i relacji – NIE na sprzedaży.
2. Nieuważne słuchanie: bądź zaangażowany i poświęcaj więcej uwagi swoim rozmówcom.
3. Brak pomocy: Dawanie jest najlepszym sposobem na budowanie wizerunku, a także uzyskanie w zamian różnego typu korzyści.
4. Brak zaangażowania: aby uzyskać wyniki, musisz zrobić więcej niż tylko pojawiać się na imprezach.
5. Jednorazowe spotkania: pamiętaj o tym, że relacje nie powstają podczas jednego spotkania.
6. Brak kontynuacji: tylko 2% ludzi kiedykolwiek nawiązuje kontakt z ludźmi, których spotkali – wyróżnij się! Wyślij kartę z podziękowaniami, zadzwoń, napisz e-mail itp.
7. Oczekiwanie natychmiastowych rezultatów: musisz zbudować fundament i wykazać się cierpliwością. Budowanie trwałych relacji wymaga czasu, ale te relacje przyniosą Twojemu biznesowi długofalowe korzyści.

Wiesz już jakie popełniasz błędy. Teraz pytanie – jak działać?

*

1. Zawsze przychodź z planem

Nie przychodź na wydarzenie tylko po to, aby siedzieć cicho i czekać na jego zakończenie. Ułóż wcześniej plan działania. Odpowiedz sobie na pytania: dlaczego wybierasz się na to wydarzenie? Co chcesz osiągnąć? Jaki możesz wnieść wkład? Jak zmierzysz sukces? W jaki sposób się przygotujesz?

2. Podejmuj inicjatywę

Bardzo niewiele osób wykazuje inicjatywę w kontynuacji znajomości po spotkaniu nowej osoby. To doskonała okazja na to, aby wyróżnić się jako osoba uważna i gotowa do działania. Używaj odręcznie wypisanych kart, wiadomości e-mail, SMS-ów i rozmów telefonicznych, aby rozwijać nowe relacje, a kiedy będzie to właściwe, zorganizuj indywidualne spotkania.

3. Zorganizuj plan networkingu

Regularne spotkania z partnerami strategicznymi to niezwykle ważny element budowania relacji biznesowych. Partnerzy strategiczni to ludzie, którzy nie są konkurencyjni dla Twojej działalności, ale obsługują tych samych klientów, co Ty. Mogą to być na przykład fizjoterapeuci czy dietetycy, którzy mogą skierować do Ciebie swoich klientów. Partnerstwa strategiczne są rezultatem twoich działań – nie zdarzają się przypadkiem. Musisz zainwestować czas.

4. Zarezerwuj czas w swoim kalendarzu

Jeśli nie uwzględnisz networkingu w swoim kalendarzu, prawdopodobnie nie wykonasz żadnych działań w tym kierunku. Poświęć godzinę tygodniowo na zbudowanie planu rozwoju swojej sieci. Zobowiąż się do udziału w jednym wydarzeniu poza swoją grupą w tygodniu. Rezerwuj jedną godzinę tygodniowo na kontynuację i nawiązywanie kontaktów zdobytych podczas wydarzeń branżowych. Poświęcaj też jedną godzinę na cotygodniowe spotkania z partnerami strategicznymi (lub nawiązywanie kontaktów w celu ich rozwijania).

Nawiązywanie kontaktów jest najbardziej opłacalnym źródłem poleceń. Trenerzy personalni powinni zacząć przede wszystkim od zdobywania nowych kontaktów i znajdowania potencjalnych klientów na treningi. Budowanie sieci nie dzieje się tak po prostu – potrzebujesz planu strategicznego. Dzięki temu będziesz wiedzieć jak chcesz się zaprezentować, do kogo chcesz kierować swoje usługi (i reklamy), jak możesz pomóc innym i jaka jest Twoja wizja na przyszłość. Rezerwuj czas w swoim kalendarzu, chodź na wydarzenia i spotkania branżowe, szukaj partnerów do współpracy i pielęgnuj relacje w ramach strategicznego planu marketingowego.

 

Polecamy także:

Narzędzia networkingowe pomocne w rozwoju biznesu trenera

Narzędzia networkingowe pomocne w rozwoju biznesu trenera

x
Zapisz się do newslettera