X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

Wykorzystaj social media w marketingu trenera personalnego (cz. 1)

23 wrz 2020
Źródło: https://blog.nasm.org/

Publikowanie zdjęć lub filmów w celu przyciągnięcia wielu polubień, pochlebnych komentarzy i potencjalnej fali nowych obserwujących – to w naszych czasach codzienność. Wielu profesjonalistów z branży fitness jest coraz bardziej zmęczonych znaną nam „grą” w mediach społecznościowych. Możesz jednak promować swój biznes fitness w social mediach, nie dając się wciągnąć w ten szum. Jak to zrobić?

Media społecznościowe stają się coraz bardziej zatłoczone treściami związanymi z fitnessem, zaprojektowanymi w celu przyciągnięcia wzroku użytkowników. W związku z tym kolejne wpisy branżowe czy marketingowe mogą wydawać się nam banalne i nieciekawe. To natomiast wpływa na spadek motywacji trenerów personalnych i instruktorów do promowania swojego biznesu na Facebooku, Instagramie czy innych tego typu kanałach.

Nie wszystko stracone – istnieje jeszcze wiele pomysłów na publikowanie wartościowych treści w lepszym celu. Jak możesz tworzyć bardziej znaczące relacje międzyludzkie w mediach społecznościowych poprzez celowy marketing?

*

Polegaj na prywatnych treściach

*

Od jakiegoś czasu trend w mediach społecznościowych zmierza w kierunku tworzenia bardziej „prywatnych” przestrzeni do interakcji i łączenia się użytkowników. Oto 3 sposoby wykorzystania tej cennej tendencji w marketingu branży fitness.

*

1. Grupy

*

Oczywistym jest, że publikowanie postów na publicznej stronie firmowej na Facebooku stało się daremne dla wielu marek o niewielkiej liczbie obserwujących. Dzieje się tak, ponieważ obecnie trudno jest uzyskać przyzwoity zasięg i zaangażowanie za pośrednictwem strony biznesowej (Facebook wolałby, abyś płacił za to dolarami reklamowymi).

Wiele marek fitness uznało za bardziej owocne gromadzenie się na prywatnych grupach na Facebooku. Ludzie mogą wymieniać się tam pomysłami i doświadczeniami dotyczącymi tematów, które są dla nich najbardziej istotne. Czy Twoi podopieczni i potencjalni klienci mogą zapoznać się i nawiązać relacje za pośrednictwem grupy na Facebooku? Czy mógłbyś wykorzystać tę funkcję jako część własnych usług trenera/instruktora?

*

2. Relacje

*

Instagram Stories to prawdopodobnie najgorętsza funkcja w mediach społecznościowych (znacznie wyprzedzająca popularność i efektywność Facebook Stories). Zdecydowanie warto włączyć ją do marketingu usług fitness, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Każda reakcja, którą otrzymujesz dzięki relacjom jest prywatna. Tylko Ty możesz zobaczyć, jak ludzie reagują na Twoje treści w postaci odpowiedzi w ankietach, pytań, komentarzy, emotikonów itp.

Ten element prywatności zmniejsza presję związaną z publicznym zaangażowaniem. Wzmacnia także potencjał tego rodzaju kontaktu, ponieważ prywatne interakcje wywołane przez Instagramowe relacje mają miejsce tylko między Tobą a tym, kto zdecyduje się odpowiedzieć.

*

3. Bezpośrednie wiadomości

*

Bezpośrednie wiadomości na Instagramie, Facebooku, Messengerze i TikToku to kolejny sposób na łączenie się z ludźmi w mediach społecznościowych. Zapewniają przy tym nieco bardziej prywatne okoliczności. Kiedy ktoś komentuje Twoją relację na Instagramie lub Facebooku za pośrednictwem Direct Message, może to przekształcić się w przyjazną wymianę zdań jeden na jeden. Dzieląc się podobnymi doświadczeniami lub odpowiadając na pytanie masz szansę na nawiązanie relacji z potencjalnym klientem. Taka interakcja może mieć większe znaczenie niż emotikony, gify lub pochopne komentarze, często umieszczane w publicznych kanałach podczas przewijania kolejnych treści.

Publiczna aktywność w social mediach jest normą. Wskazane jest jednak również wysłanie wiadomości prywatnych (jako tekst lub nagranie dźwiękowe) w odpowiedzi na publiczne posty innych osób na temat, który zwrócił Twoją uwagę. Warto także skorzystać z bezpośredniej wiadomości, aby powitać nowego obserwatora, który potencjalnie mógłby zostać Twoim klientem.

Powstrzymaj się od wysyłania oczywistych przywitań typu „kopiuj/wklej”. Nie poleca się również sprzedawania programu treningowego lub usług komuś, kto nie wyraził nimi zainteresowania. Jest to niezgodne z przyjętą etykietą społeczną. Co więcej – takie działanie zwiększa Twoje szanse na bycie zablokowanym.

Social media bywają nieraz tematem kontrowersyjnym. W społeczeństwie napędzanym "lajkami" czy Instagranowymi "serduszkami" łatwo jest wpaść w pułapkę nadużywania serwisów społecznościowych. Trudno jest też wybić się początkującym użytkownikom. Pomimo to, rozsądne i planowane działania online to narzędzia, których z całą pewnością należy używać przy promowaniu swojego biznesu. Wykorzystaj marketing w mediach społecznościowych, aby stworzyć sieć relacji z potencjalnymi klientami i partnerami Twojego biznesu w branży fitness.

Już niedługo na portalu druga część artykułu – przeczytaj o drugiej tendencji, którą warto wykorzystać w content marketingu.

Polecamy także:

Networking w biznesie trenera – jakie błędy popełniasz?

Networking w biznesie trenera – jakie błędy popełniasz?

x
Zapisz się do newslettera