X
X
Menu główne
Menu kategorii
facebook

ZAPYTAJ EKSPERTA: Co robić w obecnej sytuacji? Odpowiada Ela Przygrodzka

21 paź 2020

Za nami bardzo trudny czas wiosennego lockdownu. Gdy branża zaczęła powoli podnosić się z tegorocznego dołka, spadła na nas druga fala pandemii. A wraz z nią – kolejne restrykcje. Co robić w obecnej sytuacji? Zapytaj eksperta! W ramach nowego cyklu Ela Przygrodzka przekazała nam komplet rad dla instruktorów fitness.

Razem z naszym ekspertami chcemy wspierać Cię w tym trudnym dla wszystkich czasie. Jak radzić sobie w tej niestabilnej sytuacji? Swoim punktem widzenia z pozycji eksperta branżowego podzieliła się z nami Ela Przygrodzka.

*

"Klient wróci do Ciebie, jeśli będziesz z nim w kontakcie"

*

Myślę, że najważniejsze jest – działanie. Instruktorzy i trenerzy pracujący w klubach, które wznowiły działalność, mogą być o tyle spokojniejsi, że mają swoje zajęcia i prawdopodobnie przynajmniej część biznesu instruktora pozostanie nienaruszona.

Pozostałe osoby nie powinny siedzieć bezczynnie. To jest dobry moment, by odświeżyć swoje działania online, jeśli już takie prowadzili albo rozpocząć nowe. Instruktor i trener to osoby pierwszego kontaktu dla klubowiczów. Ze swojej strony możesz więc zadbać o to, by:

  • Dać klientom poczucie wsparcia: nie zostawimy Was, zorganizujemy zajęcia lub treningi online, może z dojazdem do domu (treningi), może live.
  • Wyczuć nastroje klientów – jeśli ktoś obawia się COVID nie możemy zmuszać go, by pojechał do klubu, który otworzył się mimo wszystko. Może warto z takim klientem spotkać się indywidualnie, porozmawiać, zaoferować alternatywę.
  • Uświadamiać klientów, że kluby przestrzegają wszelkich obostrzeń – w tej chwili pojawiają się inicjatywy takie, jak petycja do premiera, może klienci zechcą się do nich przyłączyć?
  • Stworzyć grupę zamkniętą na Facebooku/innej aplikacji, w której można rozpocząć prowadzenie zajęć.
  • Publikować zaproszenia do regularnej aktywności w ramach reklamy własnej marki na FB/IG – to najbardziej popularne w tej chwili media społecznościowe.
  • Nie bać się komunikacji z klientem – każdy w tej chwili zdaje sobie sprawę z trudnej sytuacji w branży. Można wprost powiedzieć, że prosimy o wsparcie, np. w postaci udostępnienia naszego posta z zaproszeniem na zajęcia, zaproszenia znajomych do naszej zamkniętej grupy.
  • Warto się udzielać! Wypowiadając się na tematy zdrowia, odporności, sportu, budujesz nie tylko swoją markę, ale też szeroką świadomość społeczną. Możesz być postrzegany jako doświadczony profesjonalista, który potrafi pomagać nie tylko w zrzuceniu paru kilogramów, ale też dużo szerzej.
  • Jeśli oczekujesz zrozumienia od klientów, sam wykaż zrozumienie. Niektórzy mogą po prostu nie chcieć teraz trenować z różnych, nie tylko finansowych, względów. Podkreślaj, jak ważna jest aktywność, ale niczego nie wymuszaj. Klient wróci do Ciebie w odpowiednim momencie, jeśli będziesz z nim w kontakcie.

*

"Nie daj się zaskoczyć i nie czekaj"

*

Przede wszystkim – my musimy być spokojni. Żadne nerwowe zagrania, głośny hejt, nagłe zaprzestanie działalności... nie pomogą. Rada jest prosta – zawsze rób swoje. Poprzedni lockdown pokazał nam, jak wiele działań można przenieść do sieci. Klienci mają już trochę domowego sprzętu i są lepiej przygotowani na treningi online.

Nie daj się zaskoczyć i nie czekaj. Jeśli otworzymy siłownie w przeciągu tygodnia czy dwóch – tym lepiej, ale jeśli jednak nie, to zawsze będziesz już mieć podstawę do rozwijania działań w sieci. Warto też pomyśleć o tym, by nie zaprzestawać działań online po ponownym otwarciu – choćby po to, by zabezpieczyć się przed dodatkowymi ograniczeniami ze strony klubów oraz dać klientom alternatywę; może nie będą chcieli od razu wracać na siłownię. I jeszcze jedno: jeśli online jest dla Ciebie czymś nowym, możesz śmiało zakomunikować to swoim klientom. Po prostu powiedzieć, że chcesz to zrobić dla nich, ale nie do końca wiesz jak wyjdzie, bo jeszcze nie próbowałeś. X lat temu prowadziłeś swoje pierwsze zajęcia/treningi. I też było trudno. Online można się nauczyć.
Powodzenia!

*

Artykuł eksperta – Ela Przygrodzka

 

Pasjonatka sportu, a w szczególności zajęć grupowych. Instruktor fitness z kilkunastoletnim doświadczeniem, trener personalny, specjalista ćwiczeń siłowych, szkoleniowiec i ekspert branżowy. Prowadzi wszelkie zajęcia grupowe – od pilates, zdrowego kręgosłupa, aż po indor cycling czy trampoliny. Instruktor Les Mills® CXWORX, GRIT, Sh’bam, Bodyjam, Bodybalance, Bodypump. Advanced Instructor Bodycombat, akredytowany instruktor REPs Polska (EQ Level 4). Master Trener i współautorka programu MyOver40, uczestniczka wielu szkoleń i debat, autorka artykułów branżowych.

 

Polecamy także:

Katastrofa czy żyła złota – kto zarabia na zamknięciu klubów fitness?

Katastrofa czy żyła złota – kto zarobił na zamknięciu klubów fitness?

x
Zapisz się do newslettera